همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از افزایش شمار قربانیان آنفلوآنزای فصلی از ابتدای شروع همه‌گیری این بیماری در کشور خبر داد و بر لزوم رعایت بهداشت فردی تاکید کرد.

محمد مهدی گویا

دکتر محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بیماری آنفلوآنزای فصلی همچنان در کشور فعال است و بسیاری از استان‌ها مواردی از بروز این بیماری را گزارش کرده‌اند.

وی استان‌های تهران، گیلان، مازندران، کردستان و ایلام را استان‌هایی عنوان کرد که بیماری آنفلوآنزای فصلی در آنها فعال‌تر است و گفت: در مجموع موارد بروز این بیماری در کل جامعه بیش از پنج درصد افزایش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد که بیماری همچنان فعال است.

گویا همچنین  درباره مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در سال جاری گفت: از ابتدای آغاز همه‌گیری این بیماری تاکنون 9 مورد مرگ به دلیل آنفلوآنزای فصلی در کشور ثبت شده است.

وی همچنین در پاسخ به برخی اخبار که مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا را به دلیل آنفلوآنزای خوکی دانسته بودند، گفت: اکنون آنفلوآنزای خوکی نیز جزئی از آنفلوآنزای فصلی شده است. در مجموع مرگ و میر آنفلوآنزا به دلیل آنفلوآنزای فصلی بوده است.

گویا تاکید کرد: تمام مرگ و میر ناشی از این بیماری در افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و عمدتا بیماری‌های قلبی و ریوی بوده که به فرم شدید این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی در پایان بر لزوم رعایت نکات بهداشت فردی به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است افراد در صورت سرماخوردگی در منزل بمانند، از مایعات گرم استفاده کرده و استراحت کنند. همچنین هنگام سرماخوردگی و ابتلا به آنفلوآنزا از دست دادن و روبوسی با دیگران باید پرهیز کرد.

کد خبر 198919
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز