گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: برداشت شبانه بانک مرکزی از حساب بانک‌ها موجب شده تا بانک‌ها تولید‌کنندگان را وجه‌‌المصالحه اختلافات خود با بانک مرکزی قرار داده و گروکشی کنند.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان لوازم خانگی با اشاره به مانع تراشی بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی در تخصیص ارز مورد نیاز تولید‌کنندگان از کاهش 50درصدی تولید این محصولات در سال‌جاری خبر داد و گفت: اکنون بانک‌ها عملا تولید‌کنندگان متقاضی دریافت تسهیلات ارزی و ریالی را وجه المصالحه دعوای خود با بانک مرکزی در زمینه برداشت شبانه از حسابشان قرار داده و حتی از تأمین ارز ال. سی‌هایی که از قبل گشایش شده نیز خودداری می‌کنند.

محمد رضا دیانی با بیان اینکه کسی پاسخگوی مشکلات تأمین ارز تولید‌کنندگان نیست، افزود: اکنون 26میلیون یورو ارز مورد نیاز تولید‌کنندگان لوازم خانگی در بانک‌ها بلوکه شده است. وی نرخ واقعی تمام‌شده دلار برای تولید لوازم خانگی را بیش از پنج هزار تومان قلمداد کرد و گفت: با درنظر گرفتن رکود شدید بازار به‌دلیل کاهش قدرت خرید مردم، دپوی مواداولیه وارداتی در گمرکات کشور، پرداخت هزینه انبارداری، توقف تولید ناشی از نبود سرمایه در گردش و مواداولیه، نرخ واقعی تمام‌شده دلار برای واردکنندگان دو برابر شده است.

کد خبر 198749
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز