گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: مصوبه اخیر بدنه دستگاه‌های دولتی برای تعیین قیمت خودرو بر مبنای ارز مبادله‌ای غیرقانونی است.

رئیس شورای رقابت با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: شورای رقابت تعیین قیمت خودرو بر مبنای ارز مبادله‌ای را فاقد وجاهت قانونی می‌داند. این مصوبه توسط بخشی از بدنه دستگاه‌های دولتی صورت گرفته و تشدید تنش در بازار خودرو را به‌دنبال خواهد داشت.

جمشید پژویان نابسامانی کنونی بازار خودرو را ناشی از عملکرد بدنه دستگاه‌های دولتی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و به‌ویژه سازمان حمایت قلمداد کرد و افزود: تا جایی که اطلاع دارم رئیس‌جمهور اصراری بر دولتی‌ماندن قیمت‌گذاری خودرو ندارد اما برخی سازمان‌‌ها در بدنه دستگاه‌های دولتی با دخالت غیرقانونی در قیمت‌گذاری خودرو در مقابل ازدست‌دادن قدرت خود مقاومت می‌کنند.

وی خواستار دخالت رئیس‌جمهور برای کاهش دخالت بدنه دستگاه‌های دولتی در ساماندهی بازار و تعیین قیمت خودرو شد و افزود: براساس قانون، شورای رقابت اختیار قانونی در این زمینه دارد اما مسئله مهم این است که شورای رقابت نیامده تا با سایر قوا بجنگد. وی با بیان اینکه کارگروه تعیین قیمت خودرو بر مبنای ارز مبادله‌ای غیرقانونی است تصریح کرد: شورای رقابت در نشست این کار‌گروه شرکت نکرده و نخواهد کرد.

کد خبر 198489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز