همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با انتقاد از طولانی شدن زمان اعزام عمره گزاران گفت: سپرده گذاری مردم در بانکها موجب شده تا بیشترین سود عائد بانکها شود و سپرده گزاران با کاهش ارزش پول دچار خسران شوند.

حجت الاسلام قاضی عسکر

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر با بیان تحلیلی از آخرین وضعیت سیاسی و تغییرات و تحولات کشور عربستان، برخی بایدها و نبایدهای این سفر معنوی را بیان کرد و افزود: سپرده گذاری مردم در بانک ها موجب شده تا بیشترین سود عائد بانک ها شود و سپرده گزاران با کاهش ارزش پول دچار خسران شوند. ما راهکاری نیز ارائه کردیم و گفتیم به جای اینکه پول مردم در دست بانک‌ها بماند، خود سازمان حج این پول را در اختیار بگیرد و با سپرده گزاری در مسائل اقتصادی سود آن را به مردم بازگرداند که پول مردم در گردش باشد تا از نظر شرعی و اقتصادی مردم با مشکل روبه‌رو نشوند.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر، به مشکلات نوسانات ارزی اشاره کرد و گفت: هم‌اینک حدود چندین میلیون دلار به شرکت‌های عراقی بدهکار هستیم و در این خصوص بانک مرکزی اقدام لازم را بعمل نمی آورد و این مشکل سبب شده تا شرکت‌های عراقی در خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات کوتاهی کنند و زائران ما در این باره رنج ببرند که هرگز شایسته نیست زائر ایرانی در چنین سفر معنوی تحقیر شود.

سرپرست حجاج ایرانی از کاهش سطح خدمات به زائران عتبات عالیات به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: زائران ایرانی با وجود اینکه تمامی هزینه‌های اعزام به عتبات عالیات را می پردازند، اما به دلیل بدهی قبلی به شرکت‌های عراقی، برخی شرکت‌ها در ارائه خدمات به ایرانیان کوتاهی می‌کنند و متاسفانه زائران ما از رهگذر این مساله تحقیر می‌شوند و با هیچ منطقی این شیوه سازگاری ندارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی، راه‌اندازی رشته حج و زیارت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را از دیگر طرح‌های اجرایی شده بعثه در دو سال اخیر برشمرد و افزود: خوشبختانه نیروهای متخصص و کارآمدی در این زمینه تربیت می‌شوند که تا چند سال آینده شاهد حضور کارشناسان و متخصصان متبحری در این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به تربیت بسیار خوب نیروهای متخصص در حوزه حج وزیارت، ضروری است که مسؤولان در این باره هزینه بیشتری را در نظر بگیرند تا بتوانیم از این نیروها در بخش‌های مختلف به خوبی بهره بگیریم، زیرا ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده که نباید این موقعیت مورد غفلت قرار بگیرد.

کد خبر 198255
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز