همشهری‌آنلاین: بالاخره برنامه‌ای که لانس آرمسترانگ دوچرخه سوار آمریکایی در آن اذعان کرد برای پیروزی در توردو فرانس دوپینگ کرده بود، از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد.

لانس آرمسترانگ

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، آرمسترانگ در این برنامه علنا اذعان کرد به روش‌هایی چون انتقال خون، استفاده از ماده نیروزای ئی پی او (EPO)، استفاده از هرمون تستوسترون، هرمون کورتیزون و هورمون‌های رشد برای دوپینگ متوسل شده است.

more  دوپینگ خونی چیست؟

وی حتی اذعان کرد پیروزی هفت بار در تور دو فرانس بدون دوپینگ ناممکن بود.

وی ادامه داد در آن زمان آزمایش‌های مبارزه با مواد نیروزا به اندازه کافی دقیق نبود.

در این برنامه تلویزیونی آرمسترانگ به همه پرسش‌های مجری شبکه در خصوص استفاده از مواد نیروزا و روش‌های گوناگون دوپینگ برای شرکت در تور دوفرانس پاسخ مثبت داد.

وی همچنین از این اقدام خود ابراز تاسف کرد.

آرمسترانگ با این اعترافات ممکن است به علت دروغگویی به قضات به دادگاه احضار شود.

سال گذشته پس از اظهارات پانزده نفر از هم تیمی‌های آرمسترانگ، کمیته مبارزه با مواد نیروزا در آمریکا، لانس آرمسترانگ را به اتهام دوپینگ از حضور در همه فعالیت‌های مربوط به دوچرخه سواری منع کرد. در گزارش این کمیته آمده است آرمسترانگ پیچیده‌ترین و حرفه‌ای ترین دوپینگ تاریخ ورزش را انجام داده است.

 more چطور لانس آرمسترانگ از مثبت‌شدن آزمایش دوپینگ جلوگیری کرد؟

اریک لیسان وکیل و کارشناس حقوقی در آمریکا درباره پرونده‌ای که ممکن است در انتظار آرمسترانگ باشد گفت از لحاظ کیفری پرونده وی پیشتر در آمریکا بسته شده و او به زندان محکوم نخواهد شد اما پرونده مدنی همچنان باز است و محکومیت در این پرونده صرفا با جریمه سنگین مالی قابل مجازات است.

کد خبر 198202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز