پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران از شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف گاز خانگی به میزان450 میلیون مترمکعب خبر داد و گفت: سرما و یخبندان، بیشتر استان‌ها را فرا گرفته و باعث افزایش چشمگیر مصرف گاز در بخش خانگی شده است.

جواد اوجی با اشاره به این که این میزان مصرف گاز خانگی سابقه نداشته است، افزود : نخستین بار مصرف گاز در استان تهران و البرز هم به روزانه 112 میلیون مترمکعب رسیده در حالی که در سال گذشته حداکثر 110 میلیون مترمکعب بوده است.

وی از هموطنان خواست برای صرفه جویی و مصرف بهینه در گاز در روزهای آینده حتماً تلاش کنند تا در سرمای بی‌سابقه‌ای که کشور را فرا گرفته است، در هیچ نقطه‌ای در کشور قطعی یا افت فشار گاز نداشته باشیم.
اوجی با اشاره به اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: در گام نخست موفق شدیم در مجموع مصرف گاز بخش غیرمولد (خانگی و تجاری) را بیش از 10 درصد کاهش دهیم.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران همچنین از صادرات گاز به ترکیه بیشتر از تعهد خبر داد و گفت: روند صادرات گاز به ترکیه طبق قرارداد روزانه 30 میلیون متر مکعب است که در برخی روزها تا یک و نیم میلیون متر مکعب هم بیشتر بوده است.
وی از بهره برداری رسمی ایستگاه های تقویت فشار پارچین و سمنان در روزهای آینده خبر داد و افزود: این طرح ها به تأمین پایدار گاز استان های شمالی کمک زیادی می کنند.
این هفته مشترکین گاز در استان های تهران و البرز با مصرف 112 میلیون مترمکعب در روز شنبه ، بالاترین میزان مصرف گاز را در زمستان رقم زدند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، یعقولی حسین نیا با قدردانی از همکاری مردم در مصرف منطقی گاز اظهار داشت : نتایج استخراج شده از قبوض گاز مشترکان خانگی بیانگر تغییر نگرش مردم در استفاده بهینه و منطقی از گاز است.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با تاکید بر ادامه این روند به ویژه در استان های تهران و البرز تصریح کرده است: توجه به چگونگی مصرف گاز در میان مردم موجب خواهد شد این حامل انرژی در همه نقاط به ویژه استان های سردسیر به نحوی مطلوب توزیع شود.
شرکت گاز استان تهران مسئولیت تامین گاز پنج میلیون و 200 هزار مشترک (بیش از 15 میلیون نفر) ساکن در شهرها و روستاهای این استان و استان البرز را به عهده دارد.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، نزدیک به 22 درصد مصرف گاز کل کشور مربوط به استان های تهران و البرز است.

کد خبر 198125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز