مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان فضایی ایران از اعزام کپسول زیستی حامل موجود زنده به فضا در دهه فجر خبر داد و گفت: با اعزام این کاوشگر زنده مقدمات پروژه اعزام انسان به فضا شکل اجرایی به خود می‌گیرد

کاوشگر موجود زنده به فضا در دهه فجر پرتاب می‌شود

به گزارش مهر، حمید فاضلی با بیان اینکه تست‌های نهایی پرتاب کپسول زیستی موجود زنده به فضا به اتمام رسیده است، اظهار داشت: هم اکنون میمون‌هایی که قرار است از طریق این کپسول‌ها به فضا پرتاب شوند در قرنطینه هستند و به زودی و بر اساس برنامه ریزی‌های دهه فجر به فضا ارسال می‌شوند.

رئیس سازمان فضایی با تاکید بر اینکه نام این کپسول زیستی "پیشگام" است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اعزام انسان به فضا در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد که با اعزام کاوشگر موجود زنده مقدمات اجرای این پروژه ظرف 5 تا 8 سال آینده انجام می‌شود.

فاضلی با اشاره به اینکه بررسی موقعیت مکانی ارتعاشات وزن و دیگر زمینه‌های حضور انسان در فضا از طریق این کپسول‌های زیستی حامل میمون قابل بررسی است، گفت: در این پروژه میمون به عنوان موجودی که از نظر زیستی شباهت‌هایی به انسان دارد درنظر گرفته شده تا تمامی جوانب حضور انسان در فضا قابل بررسی باشد.

به گفته وی ساخت سنسورها در محیط فضا بر روی کاوشگرهای فضایی و تست اقلام حفاظت از پرتوهای تشعشعی در فضا از دیگر برنامه‌های در دست اقدام سازمان فضایی ایران است.

وی گفت: پروژه ماهواره دانشجویی "شریف ست" نیز تا پایان امسال در مدار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 197986
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز