همشهری آنلاین: معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به اینکه تمام درآمد شهرداری از مردم است، گفت: دولت کمتر از 7 درصد در بخش حمل‌ونقل کمک می‌کند و این در حالی است که با سرمایه‌گذاری در مترو می‌توان در کاهش آلودگی هوا گام برداشت.

به گزارش همشهری آنلاین، حسین‌محمد پورزرندی در مراسم ششمین دوره قرعه‌کشی جوایز خوش‌حسابی پرداخت‌کنندگان عوارض پایدار شهرداری تهران که در تالار ایران‌زمین برگزار شد، افزود: شهرداری تهران در سالهای اخیر تلاش کرده است تا رویکرد خود را از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل کند که در این راستا مقید به اجرای قوانین است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران اظهار داشت: هم‌اکنون سیستم مالی در شهرداری تهران به سمت شفاف‌سازی حرکت می‌کند و شهروندان می‌توانند عملکرد مالی شهرداری در بخش‌های مختلف عمرانی و پروژه‌ها را به صورت ماهیانه در سایت در نظر گرفته شده مشاهده کنند.

وی اضافه کرد: در سال 84 بودجه شهرداری حدود 1 هزار میلیارد تومان بود که از این مبلغ 400 میلیارد تومان مجموع حقوق و مزایا و جاری شهرداری بود که این رقم در سال جاری به 11 هزار میلیارد تومان رسیده است.

پورزرندی ادامه داد: افزایش بودجه شهرداری به این معنا نیست که ما رشد 11 برابری در خصوص بودجه داشتیم چرا که توانسته‌ایم از فرصت‌هایی که وجود داشته و قانونی بوده استفاده بهینه را ببریم که از رقم 11 هزار میلیارد تومان، 5800 میلیارد تومان نقدی و 5200 میلیارد تومان غیرنقدی است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران ادامه داد: هم اکنون بالغ بر 13 پروژه اولویت‌دار در شهر تهران داریم و بالغ بر 1500 الی 1600 پروژه در سطح مناطق و سازمان‌های دیگر در شهر تهران در دست اقدام قرار دارد.

پورزرندی تأکید کرد: علی‌رغم فشارها و تحریم‌هایی که وجود دارد هیچ پروژه‌ای متوقف نشده است ضمن اینکه اعتبارات تمامی پروژه‌ها نیز پیش‌بینی شده است. این مقام مسئول در ادامه با اشاره مجدد به اقتصاد مقاومتی در شهرداری تهران گفت: بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان پروژه در سطح شهر تهران داریم که رقم قابل توجهی است.

پورزرندی در ادامه به اجرای برخی از پروژه‌های مشارکتی در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی در سطح شهر با شهرداری تهران انجام می‌گیرد که این پروژه‌ها بدون مشکل در حال اجرا است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران بیان داشت: تمام درآمدهای شهرداری تهران از مردم است و تنها کمک دولت در بخش حمل‌ونقل است و میزان آن کمتر از 7 درصد است.

پورزرندی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در مترو می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد و این در حالی است که تا به امروز 1100 میلیارد تومان در بخش مترو سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 197896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز