دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوآم چامسکی، استاد موسسه فناوری ماساچوست و فعال سیاسی، در سخنانی با انتقاد شدید از ریاست جمهوری آمریکا گفت:باراک اوباما تعهد اخلاقی ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ˈرو استوریˈ، چامسکی با انتقاد از اوباما برای ادامه حملات هواپیماهای بدون سرنشین به یمن و پاکستان گفت: اگر سیاست های وی را به خوبی بررسی کنید می توانید بفهمید که او از تعهد اخلاقی برخوردار نیست.

وی افزود: تنها بیان سخنان زیبا کارساز نیست. خط مشی و سیاست های وی کاملا تعجب آور است. عملیات ترور با توسل به هواپیماهای بدون سرنشین نمونه خوبی در این زمینه به شمار می آید. منظور من این است که اوباما عملیات ترور و کشتار را در همه جهان گسترش داده است.

چامسکی همچنان اقدامات اوباما را برای توقف شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین نکوهش کرد و گفت: دولت اوباما بر خلاف دیگر روسای جمهوری آمریکا هرگز مجازاتی واقعی برای این اعمال تل اویو در نظر نگرفته است. درواقع اوباما اولین رییس جمهوری است که محدودیتی برای اسرائیل در هیچ زمینه ای قائل نشده است.

بر اساس این گزارش، منتقدان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مظنونان تروریست در پاکستان و یمن معتقدند این اقدام با قوانین بین المللی متناقض است و غیرنظامیان بسیاری جان خود را به دلیل این نوع از عملیات واشنگتن از دست داده و می دهند.

 

کد خبر 197811
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز