هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری هشت دیدار پیگیری شد که در هیجان‌انگیزترین بازی، سپاهان فاتح دربی اصفهان شد تا پس از دو باخت پیاپی این بار با شکست دادن همشهری‌اش به کورس قهرمانی برگردد.

فوتبال - پرسپولیس - صبا

دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار گرفتند که نیاز مبرمی به سه امتیاز این بازی داشتند و این سپاهان بود که در یک بازی پُر گل با نتیجه چهار بر سه ذوب‌آهن را شکست داد. سپاهان در دقایق شش و 14 توسط جواهیر سوکای و روی ارسال اوت‌های حاج صفی دو‌بار به گل رسید تا خیلی‌ها کار ذوب‌آهن را تمام‌شده بدانند ولی مهدی رجب‌زاده در دقیقه 28 روی یک ضربه ایستگاهی گل اول تیمش را زد تا امید به اردوی ذوب‌آهن برگردد. در دقیقه 32 اما سوکای که بهترین بازیکن سپاهان بود از جراح کار مدافع ذوب‌آهن یک خطای پنالتی گرفت که امید ابراهیمی سومین گل سپاهان را بزند.

نیمه اول با این نتیجه به پایان رسید ولی در نیمه دوم هم دو تیم بازی زیبا و سراسر تهاجمی را به نمایش گذاشتند. در دقیقه 56 رجب‌زاده پشت مدافعان سپاهان تک به تک شد ولی جعفری بازیکن حریف او را در محوطه جریمه سرنگون کرد تا داور ضمن نشان دادن نقطه پنالتی، بازیکن سپاهان (جعفری) را اخراج کند.

رجب‌زاده از روی نقطه پنالتی گل دوم ذوب‌آهن را زد تا شاگردان فرهاد کاظمی امیدوار به زدن گل سوم شوند. این مربی احسان پهلوان یک بازیکن 18 ساله را به زمین آورد و این بازیکن در دقیقه 76 با یک شوت دیدنی از فاصله 25‌متری دروازه شهاب گردان را باز کرد. ذوب‌آهن به‌دنبال گل چهارم بود اما سپاهان روی یک ضد‌حمله همه‌‌چیز را عوض کرد. خلعتبری روی اشتباه مدافعان ذوب‌آهن با کاسپاروف دروازه بان ذوب‌آهن تک‌به‌تک شد ولی با خطا سرنگون شد تا محسن قهرمانی نقطه پنالتی را نشان داده و کاسپاروف را هم اخراج کند. ذوبی‌ها سه تعویض خود را انجام داده بودند به همین دلیل سینا‌عشوری هافبک این تیم درون دروازه قرار گرفت ولی محرم نویدکیا پنالتی تیمش را با ضربه‌ای قاطعانه تبدیل به گل کرد تا سپاهان برنده این جدال دیدنی باشد.

صدرنشینی تراکتور

پرسپولیس هم در قم نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل به دست نیاورد و این در حالی بود که سرخ‌پوشان چند فرصت ایده آل را توسط غلامرضا رضایی و کریم انصاری فرد از دست دادند. پرسپولیس نشان داد که با این نتایج پر‌فراز و نشیب نمی‌تواند به بالای جدول برسد و آنها همچنان در رده دوازدهم جا خوش کرده‌اند.

هواداران پرسپولیس انتظار داشتند تیمشان با ارائه بازی‌های تهاجمی در این هفته‌ها، مقابل صبا هم سه امتیاز را بگیرد ولی تساوی در قم برای گل‌محمدی نتیجه راضی‌کننده‌ای نبود. تراکتورسازی اما در ادامه روند موفقیت آمیزش در تبریز با سه گل راه‌آهن را شکست داد تا نتایج ضعیف تیم علی دایی ادامه داشته باشد. فلاویو لوپز (46) و سیدمهدی سیدصالحی (48) و (61) گل‌های تراکتور را زدند تا تیم تبریزی به صدر جدول برسد. اگر استقلال امروز شکست بخورد صدرنشینی تراکتور ادامه خواهد داشت.

در دیگر بازی پر گل این هفته نفت تهران در زمین خودش با نتیجه چهار بر یک صنعت نفت آبادان را شکست داد. مصطفی سیفی (42)، امین منوچهری (65 و 73) و یعقوب کریمی (76 از روی نقطه پنالتی) برای نفت تهران و بهنام برزای (71) برای نفت آبادان گلزنی کردند. حسین کعبی مدافع صنعت نفت آبادان هم در دقیقه 75 از زمین مسابقه اخراج شد. فولاد خوزستان هم در زمین خودش با نتیجه دو بر یک آلومینیوم هرمزگان را شکست داد. لوسیانو پریرا (شش) و اسماعیل شریفات (74) برای فولاد و رسول پیرزاد (90) برای آلومینیوم گلزنی کردند.

فجر سپاسی شیراز پس از چند هفته ناکامی در زمین خودش ملوان را شکست داد تا بحران انزلی‌چی‌ها ادامه داشته باشد. جابر انصاری (13) و مجتبی ترشیز (85 از روی نقطه پنالتی) برای فجرسپاسی و جلال رافخایی (72) برای ملوان گلزنی کردند.

داماش گیلان هم در زمین خودش با تساوی یک - یک مقابل سایپا متوقف شد. سعید دقیقی (هفت) برای سایپا و محمد مختاری (76) برای داماش گلزنی کردند. پیکان هم در دورود مقابل گهر قعرنشین جدول با نتیجه دو بر صفر شکست خورد. مجید باجلان(43 و 48) گل‌های گهر را به‌ثمر رساند.

کد خبر 197744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز