همشهری‌آنلاین: پیش نویس گزارش ارزیابی ملی تغییرات آب و هوایی آمریکا که روز جمعه 23 دی منتشر شد نشان می‌دهد پیامدهای تغییرات آب و هوایی بخش‌های مختلف این کشور از جمله بهداشت، بخش زیربنایی، عرضه آب، کشاورزی و بویژه وضعیت آب و هوایی را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

خشکسالی

به گزارش واحد مرکزی خبر، بر اساس این گزارش، تغییرات محسوس آب و هوایی در نیم قرن گذشته در وهله اول ناشی از فعالیت‌های انسانی و به طور عمده آلایندگی حاصل از سوخت‌های فسیلی است و هیچ یک از مناطق آمریکا از این تغییرات مصون نمانده است.

این گزارش افزود: تولیدکنندگان غلات در آیووا، پرورش دهندگان صدف در ایالت واشنگتن و تولیدکنندگان شیره افرا در ورمونت شاهد تغییراتی در آب و هوای محلی شده‌اند که پیش از این سابقه نداشته است.

با گذشت چند ماه پس از خسارت چند میلیارد دلاری که توفان سندی در سواحل شرقی آمریکا به بار آورد، گزارش ازریابی ملی تغییرات آب و هوایی آمریکا حاکی از آن است که نامساعد بودن آب و هوا تبدیل به رویدادی عادی شده است.

در این گزارش آمده است: وقایع مختلف آب و هوایی از جمله موج گرما، بارندگی‌های شدید، و در برخی مناطق سیل و خشکسالی، شایع تر و حتی شدیدتر شده است.

این در حالی است که دانشمندان اداره ملی پیگیری تغییرات هوا و اقیانوس‌ها چند روز پیش، سال دو هزار و دوازده را گرم‌ترین سال در طول تاریخ آمریکا تاکنون دانسته بودند.

برخی از کارشناسان محیط زیست به دنبال انتشار این گزارش بودند تا شاید تلاش‌های کاخ سفید و کنگره در خصوص مقابله با تغییرات آب و هوایی تشدید شود. اگرچه بسیاری از نمایندگان جمهوریخواه درباره اعلام ارتباط قطعی بین فعالیت انسان‌ها و تغییرات آب و هوایی رویکرد محتاطانه‌ای دارند.

 moreتغییرات آب و هوایی، سلامت بشر را تهدید می‌کند  

کنگره آمریکا به طور عمده درباره تغییرات آب و هوایی سکوت کرده است، چرا که تلاش‌ها برای وضع قانونی در این خصوص در اواسط سال دو هزار و ده در سنا شکست خورد.

more  مخالفت آمریکا با لایحه تغییرات آب و هوایی

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش از آنکه نسخه نهایی گزارش ارزیابی ملی تغییرات آب و هوایی آمریکا منتشر شود، باید دوره‌ای سه ماهه برای اظهارنظر عمومی سپری شود وآکادمی ملی علوم آمریکا نیز پیش از انتشار نسخه نهایی، گزارش را بررسی کند.

کمیته مشورتی که پیش نویس این گزارش را تهیه و منتشر کرده است، توسط وزارت بازرگانی آمریکا به منظور یکی سازی تحقیق فدرال درباره تغییرات محیط زیست و پیامدهای آن تشکیل شده است.

کد خبر 197554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز