همشهری آنلاین: مرضیه وحیددستجردی در اولین مصاحبه بعد از برکناری از وزارت بهداشت گفت: فعلاً به تبعیت از ولی امر به دنبال ایجاد التهاب نیستم و ناگفته‌ها را در زمان بهتری خواهم گفت اما شایعه کاندیداتوری من برای انتخابات نظام پزشکی هم مانند بقیه افتراهای برخی رسانه‌ها دروغ است.

مرضیه وحید دستجردی افزود: بنده هیچ صراطی را به جز صراط مقام معظم رهبری صواب نمی‌دانم و بنا به فرمایش و دستورات ایشان مبنی بر حفظ آرامش و وحدت در جامعه فعلاً از بیان جزئیات وقایع رخ داده پرهیز دارم اگر در آینده فرصت و مجالی برای بیان مسائل پیش آ‌مد حرف و مطلب برای بیان زیاد دارم که مطرح خواهم کرد اما در حال حاضر ترجیح می‌دهم در مسیر اطاعت از این فرمایش مطلبی را مطرح نکنم.

  • مهمترین اظهارات وزیر سابق بهداشت که چندی پیش توسط رئیس جمهور برکنار شد به نقل از فارس در زیر آمده است:
  • بنده کاندیدای انتخابات نظام پزشکی نشده‌ام، چنین قصدی هم نداشته و ندارم و این هم بخشی از شایعاتی است که برخی به دنبال پراکنش آن هستند و در همان مسیر تهمت‌ها و افتراهایی است که طی روزهای گذشته به من زده‌اند.
  • اکنون فرصت خوبی پیدا کرده‌ام که بیشتر در بین مردم باشم و از این فرصت برای انجام خدمات اجتماعی، آموزشی، علمی، کمک به امور خیریه مربوط به بیماران و همین طور طبابت و فعالیت‌های پزشکی و بهداشتی استفاده می‌کنم.
  • تلاش من این است که از تجربیاتی که دارم برای رفع نیازهای مردم و ارتقای سطح بهداشت و درمان عمومی جامعه استفاده کنم.
  • مشکل مهمی که بسیاری از مردم و جامعه با آن درگیر است افزایش بیماری‌های واگیر، دیابت، فشار خون، چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌هایی است که به سبک زندگی و رفتار مردم مربوط است و از همکاری با رسانه‌ها و آموزش همگانی برای ارتقای سطح آگاهی و بینش مردم برای حفظ و ارتقای سلامتشان دریغ نخواهم کرد و به نظرم می‌رسد که یکی از بهترین کارهایی که می‌توان انجام داد،اصلاح سبک زندگی مردم برای پیشگیری از بیماری‌ها و برخورداری از سلامت بیشتر است.
  • خدمات اجتماعی عام المنفعه در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی می‌تواند در مسیر کاهش مشکلات مردم موثر باشد، در عین حال فعالیت پزشکی و بهداشتی را در بیمارستان دولتی ادامه می‌دهم و می‌دانم که خیلی کارهای مختلف انساندوستانه را می‌توان برای رفع مشکلات مردم انجام داد، که تلاش می‌کنم در این مسیر حرکت کنم.
  • رویکرد خیرخواهانه و انجام خدمات اجتماعی برای مردم می‌تواند در بخش غیر دولتی هم انجام شود و این کار می‌تواند بخش مهمی از بار بیمارستان‌ها و مراکز دولتی را هم کم کند و در این زمینه پزشکان، پرستاران و افراد خیر زیادی هستند که فعالیت می‌کنند اما جای توسعه این رویکرد وجود دارد و به گروه‌های پزشکی توصیه می‌کنم بیش از گذشته وارد این عرصه بشوند.
  • در زمینه اطلاع رسانی برای ارتقای سلامت مردم نیز خبرگزاری‌ها و صدا و سیما فعالیت‌های بسیار ارزشمندی را انجام می‌دهند و بنده هم آمادگی دارم که در این زمینه فعالیت کنم تا بتوانیم شیوه و سبک زندگی اسلامی و ایرانی را در جامعه گسترش دهیم و انسانهای سالمتری هم از نظر جسمی و هم روانی داشته باشیم.
  • بنده از این فرصت استفاده می‌کنم و از همه مردمی که در این مدت بنده را مورد لطف قراردادند تشکر می‌کنم، هم از نمایندگان مجلس که با بیانیه‌ای که تعداد امضاهای آن از 170 گذشت و هم کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون زنان مجلس که با دعوت از بنده، مرا مورد لطف و مرهمت خود قرار دادند و خودم را شایسته این مراحم نمی‌دانم.
کد خبر 197130
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز