همشهری آنلاین: افزایش چند برابری جمعیت گرگ ها و حملات متعدد آنها به مناطق مسکونی جمهوری ˈیاکوتیاˈ (سها) در منطقه خاور دور روسیه موجب اعلام وضعیت فوق العاده در این جمهوری شد.

اعلام وضعیت فوق العاده در یک جمهوری روسیه به خاطر حمله گرگ ها

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی دولت جمهوری یاکوتیا، ˈایگور بوریسوفˈ رییس جمهوری این منطقه روز یکشنبه در نشست ویژه دولت محلی این منطقه به دلیل افزایش حملات گرگها، در یاکوتیا وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

در گزارش گفته شده است: جمعیت گرگ ها در جمهوری یاکوتیا در زمان حاضر بیش از 3 هزار و 500 قلاده است در حالی که در وضعیت مطلوب تعداد آنها نباید از 500 قلاده افزایش بیابد.

در گزارش با استناد به اطلاعات وزارت کشاورزی جمهوری یاکوتیا بدون ذکر تلفات انسانی حملات گرگ ها به مناطق مسکونی این جمهوری گفته شده است: در سال 2012 گرگها 313 راس اسب و 16 هزار و 111 راس آهوی اهلی کشاورزان منطقه را کشتند.

در گزارش اضافه شده است: در این میان مراکز پرورش آهوی مناطق ˈآلدانˈ، ˈنریونگرینسکˈ ، ˈتومپونسکˈ و ˈاونو بتانتایسکˈ و ˈکوبیایسکˈ بیش از دیگر مناطق جمهوری یاکوتیا از حمله گرگ ها آسیب دیدند.

بر پایه این گزارش، یکی از علت های اصلی افزایش جمعیت گرگ ها در مناطق مسکونی یاکوتیا، کاهش جمعیت خرگوش ها در مناطق کوهستانی شمال یاکوتیا است و گرگها به دلیل کمبود غذا مجبور به مهاجرت به نقاط مسکونی در جنوب این جمهوری شده اند.

دولت یاکوتیا تصمیم به تشکیل گروههای ویژه شکار گرگ و تعیین پاداش نقدی برای شکار هر قلاده گرگ گرفته است.

علاوه بر آن شکارچیان نمونه که بیشتر از بقیه گرگ شکار کنند از سوی دولت تقدیرنامه دریافت و تشویق خواهند شد.

جمهوری یاکوتیا پهناورترین منطقه روسیه است که با 3 میلیون و 83 هزار و 523 کیلومتر وسعت و 955 هزار و 860 هزار جمعیت در منطقه خاور دور روسیه واقع شده است.

کد خبر 196987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز