گروه اقتصادی: جلسه روز چهارشنبه گذشته هیأت وزیران میزبان دو مهمان ویژه از خودروسازان بود. به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه، دولت از مدیران عامل ایران خودرو و سایپا به‌علت حفظ تولید و اشتغال و همچنین توجه به امر صادرات تقدیر کرد.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه، دولت از مدیران عامل ایران خودرو و سایپا به‌علت حفظ تولید و اشتغال و همچنین توجه به امر صادرات تقدیر کرد.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه، دولت از مدیران عامل ایران خودرو و سایپا به‌علت حفظ تولید و اشتغال و همچنین توجه به امر صادرات تقدیر کرد. مهدی غضنفری با بیان اینکه مدیران دو شرکت خودروسازی گزارشی از مشکلات خود به دولت ارائه کردند، افزود: در این جلسه، درخواست شد تا تولید به سقف مصوبی که خودروسازان از قبل پیش‌بینی کردند، برسد به‌گونه‌ای که به کنترل بهتر قیمت‌ها در بازار کمک کند.

تأمین نقدینگی خودروسازان، امکان دسترسی به ارز مبادله‌ای، مساعدت بانک مرکزی و تشکیل کمیته ویژه برای بررسی و حل مشکلات خودروسازان از تصمیمات جلسه روز چهارشنبه برای خودروسازان بود. به گفته غضنفری درباره قیمت‌گذاری‌ها تصمیم جدیدی گرفته نشد و کار به کمیته تخصصی این حوزه واگذار شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش قیمت برخی خودروها از طرف خودروسازان گفت: از نظر دولت، قیمت‌هایی که سازمان حمایت به‌عنوان قیمت مصوب اعلام می‌کند، مبنای کنترل بازار و تعزیرات خواهد بود. به گزارش همشهری، جلسه ویژه دولت برای حل مشکلات بازار خودرو در حالی برگزار شد که در چند‌ماه اخیر وزارت صنعت به‌رغم تلاش‌ها و توافقات بسیار نتوانست در کنترل بازار و وادارکردن خودروسازان به افزایش تولید توفیقی به‌دست بیاورد و همین مسئله باعث شد که بازار خودرو رها شده و قیمت‌ها به‌شدت افزایش پیدا کند. اقدامات تعزیراتی نیز نتوانست خودروسازان را به افزایش تولید وادار سازد. براساس گزارش‌های رسمی تولید خودرو در سال‌جاری در حدود 50درصد کاهش یافته است.

کد خبر 196753
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز