همشهری‌آنلاین: هم‌زمان با اربعین سرور و سالار شهیدان، شهر مقدس قم غرق در ماتم و عزا شد و مردم این شهر با حضور در مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) سوگواری کردند.

Ya hossien

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه قم، در اربعین حسینی شهر مقدس قم، هم‌چون دیگر شهرهای کشور حال و هوایی دیگر داشت و مردم سیاه پوش و عزادار این شهر مذهبی در این مصیبت جانگاه به سر و سینه زده و عزاداری کردند.

ارادتمندان سرور و سالار شهیدان و خامس آل عبا که دیشب تا واپسین ساعات با حضور در مراسم سوگواری، عزاداری کردند امروز نیز دسته دسته خود را به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) رسانده و در فضایی معنوی با تشکیل دسته‌های سینه‌زن و زنجیر‌زن به یاد امام حسین(ع ) و دیگر شهدای کربلا عزاداری کردند.

قم امروز غرق در عزا و ماتم است و مردم انقلابی و ولایت‌مدار این شهر در سوگ اربعین ابی‌عبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان اشک ماتم ریخته و مراسم و آیین عزاداری سومین امام شیعیان را با شکوه خاصی در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، مردم سوگوار و عزادار شهر مقدس قم در اربعین حسینی به صورت سیاه پوش در قالب هیئات و دستجات عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی از صبح امروز در خیابان‌های این شهر به سمت حرم کریمه اهل بیت(ع) حرکت کرده و با حضور در این مکان مقدس این مصیبت بزرگ را به حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفتند.

در مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و امامزادگان شهر قم نیز مراسم سوگواری اربعین حسینی با حضور اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما و همچنین دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز مراسم عزاداری و سوگواری اربعین حسینی با حضور روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد و مداحان به مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداخته و سخنرانان مناقب و فضائل امام حسین و درس‌های این نهضت و واقعه را تبیین کردند.

در شب اربعین حسینی نیز مراسم سوگواری امام حسین(ع) در حرم کریمه‌ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و دیگر اماکن متبرکه برگزار شد.

 

کد خبر 196663
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز