چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: معضل مواد مخدر یک معضل جهانی است و وجود ۲۵۰ میلیون معتاد و ۵۰ میلیون بیمار ایدزی در دنیا یک خطر جدی است که برای مبارزه با آن نیازمند مطالعات و دانش روز دنیا است.

به گزارش گروه اچتماعی همشهری، حسین مالکی با اشاره به قدرت ایران در مبارزه با مواد مخدر نسبت به کشورهای جهان گفت: کشورهای دیگر اگر می خواهند خطر مواد مخدر را کاهش دهند باید با ایران مشورت کنند.

وی افزود: آنچه که در افغانستان می گذرد بسیار خطرناک و پیچیده است به طوری که در سال قبل میزان تولید مواد مخدر در افغانستان بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ تن بوده که امسال به بالای ۵ هزار تن تولید مواد مخدر هم می رسد.

مالکی که در معارفه دبیر جدید شورای هماهنگی با مواد مخدر استان گیلان سخن می گفت، در ادامه افزود: از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با پدیده جهانی اعتیاد چهار سند در راستای مقابله، درمان، پیشگیری و امور قضایی به سازمان ملل پیشنهاد شده است که ایران می تواند با تجربه ای که در طول ۲۷ سال بدست آورده سازمان ملل را یاری دهد.

وی گفت: امروزه مواد مخدر بزرگترین تجارت ثروت غیرقانونی در دنیا است و بعد از انقلاب اسلامی مبارزات و خدمات ارزشمندی توسط نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج به کشور ارائه شده و بسیاری از آنان نیز در این راه به شهادت رسیده اند.

مالکی با اشاره به وضعیت گیلان از لحاظ مواد مخدر تصریح کرد: وضعیت استان به نسبت استان های دیگر رضایت بخش است، در حال حاضر سرانه دانش آموزان کشور که در معرض خطر مواد مخدر هستند ۳/۱۳ درصد و در گیلان ۹ درصد است و در بسیاری از استان ها بالای ۹ درصد دانش آموزان آنها در معرض اعتیاد هستند.

کد خبر 1966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز