چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: میزان دانلود و فروش آنلاین فیلم، موسیقی و بازی‌ها در سال 2012 به بیش از یک میلیارد دلار رسید، مبلغی که نسبت به سال گذشته با 11.4 درصد افزایش مواجه شده و نشان می‌دهد یک چهارم بازار سرگرمی تحت سلطه سرگرمی‌های دیجیتال است.

دیجیتال

به گزارش BBC، نمودارهایی که توسط فروشندگان بازار سرگرمی ارائه شده نیز نشان می‌دهد در میزان فروش فیزیکی کالاها کاهش قابل مشاهده‌ای به وجود آمده است.

همچنین میزان فروش CDها، DVDها،‌بلو-ری و بازی‌های ویدیویی تا پایان سال 2011 و با وجود این‌که این محصولات بیشترین بخش بازار را به خود اختصاص داده‌اند، درحدود 17 درصد کاهش داشته است. به گفته کیم بیلی مدیر کل انجمن فروشندگان سرگرمی، شکسته شدن مرز فروش یک میلیارد دلاری دستاوردی بزرگ برای خرده‌فروشان بوده‌است که نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی فناوری‌های جدید و قابل دسترس است.

با این‌همه بازار سرگرمی هنوز انعطاف‌پذیری خود را حفظ کرده و سه چهارم خرید‌های بازار به فروش نسخه‌های فیزیکی بر روی دیسک اختصاص دارد. دانلود کردن این محصولات راحتی و قابل حمل بودن را به همراه دارد اما به نظر می‌آید بسیاری از کاربران هنوز برای کیفیت و تنوع نسخه‌های فیزیکی ارزش قائلند.

بیش از نیمی از فروش دیجیتال در بازار سرگرمی به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص داشته که با رشدی هشت درصدی به 552 میلیون دلار رسیده است. فیلم و موسیقی در بازار دیجیتال سهم کمتری از فروش را داشته اما رشد آن نسبت به سال گذشته قابل توجه بوده و با افزایش 20 درصدی در زمینه فروش فیلم و 15 درصدی در زمینه موسیقی مواجه شده‌است.

کد خبر 196570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز