اردبیل: افزایش قیمت آرد تولید داخل از یک سو و در دسترس نبودن آن از سوی دیگر موجب شده تا نانوایی‌های اردبیل از آرد وارداتی برای طبخ نان استفاده کنند.

آرد

این در حالی است که استان اردبیل یکی از قطب‌های تولید‌کننده گندم کشور است و در این راستا توانسته رتبه هفتم را از آن خود کند. به گزارش مهر مدیر غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل در پاسخ به گلایه شهروندان اردبیلی از کیفیت پایین نان در اردبیل گفت: در حال حاضر آرد نانواها از گندم وارداتی است و بهبود کیفی نان نیازمند گذشت زمان، استراحت گندم داخلی و استفاده از آن است که به‌مراتب کیفیت بهتری دارد.

اما عباس کریمی در این خصوص که وقتی هرساله گندم مازاد در استان تولید می‌شود و سیلوها نیز فقط توان ذخیره‌سازی‌ گندم مصرفی سالانه را دارند به چه دلیل از گندم وارداتی استفاده شده و زحمت کشاورز اردبیلی در سفره‌های همشهریان خود دیده نمی‌شود، ابراز عقیده نکرد. از سوی دیگر گندم تهیه شده پس از ورود به کارخانه آرد‌سازی‌ و تبدیل به آرد مراحل متعددی ازجمله سبوس‌گیری را طی می‌کند که در انجام این فرایند نه‌تنها در حجم آرد تولیدی تأثیرات منفی داشته بلکه تمامی ویتامین‌ها و فیبر گندم از بین می‌رود. ‌‌‌فرهاد پور فرضی افزود: این موضوع موجب می‌شود بیماری‌های گوارشی، کم‌خونی و سوءهاضمه در فرد مصرف‌کننده تشدید شود.

کد خبر 196405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز