تعطیلات سال نو میلادی باعث شد تورهای گردشگری خروجی که ویژه همین هفته در دفاتر خدمات مسافرتی ایران فروخته می‌شود، 200 تا 300هزار تومان گران شود.


به گزارش مهر، با شروع کریسمس در کشورهای خارجی، بازار سفر به خارج از کشور نیز رونق گرفته، با این تفاوت که اگر هر سال در این ایام قیمت تورهای خارجی تنها درصد کمی افزایش می‌یافت، این بار با رشد سه‌برابری قیمت ارز نسبت به سال گذشته و افزایش 70درصدی قیمت بلیت پروازهای خارجی مواجه شده است. براساس این گزارش، در کنار افزایش قیمت‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، تورهای گردشگری خارجی را که در مدت زمان ششم تا هفدهم دی‌ماه برگزار می‌شود، 200تا 300هزار تومان گران‌تر فروختند.

بدین‌ترتیب تور امارات که جزو تورهای خارجی ارزان‌قیمت برای ایرانی‌ها بود، این هفته حداقل یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته و تور ترکیه نیز یک میلیون و 500هزار تومان فروخته شده است. تور مالزی نیز نسبت به روزهای عادی 200هزار تومان افزایش قیمت داشته است. در برخی تورهای اروپایی حتی افزایش قیمت از 300تا 400هزار تومان بوده است. گران شدن تورهای خروجی در یک هفته تعطیلات کریسمس بیانگر ضعف نظارت بر قیمت تورهای گردشگری است.

کد خبر 196244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز