همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی، برای کاهش هزینه‌های جاری و اجرایی همه باید به دنبال فرمول کاهش هزینه‌ها باشیم.

لاریجانی علی

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی  در جمع برخی از مسئولان استان قم که در منزل پدر وی حضور یافته بودند، با اشاره به اهمیت و تاثیر کاهش هزینه‌ها در جامعه، عنوان کرد: در وضعیت اقتصادی کشور همه باید به دنبال یافتن فرمولی مناسب در جهت کاهش هزینه‌های جاری و اجرایی باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به آیت‌الله بهشتی رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: دانشگاه و یا هر ارگان دیگری می‌تواند به دنبال ایجاد منابع اقتصادی جدید برای جبران اعتبارات و بودجه‌های جاری باشد.

لاریجانی با تاکید بر افزایش ظرفیت‌های فرهنگی و پژوهشی نیز خاطرنشان کرد: برای تربیت انسان‌های متخصص و متعهد باید برنامه‌های فرهنگی به ویژه قرآن محوری در مراکز علمی و دانشگاهی مورد ارزیابی بیشتری قرار گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه، با ابراز خرسندی از دفن شهدای گمنام در دانشگاه‌های استان، عنوان کرد: این اقدام بزرگ فرهنگی، تاثیر بسزایی در ایجاد بار معنوی و فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها با توجه به حساسیت‌های موجود در فضاهای دانشگاهی دارد و بسیاری از ارزش‌ها و معنویات را احیاء می‌کند.

لاریجانی همچنین در خصوص دفن اموات در خارج از شهر اظهار داشت: در سنت‌های دینی ما، تاکیدات فراوانی در زمینه دفن اموات در داخل شهرها و روستاها شده است تا مردم در کنار کارهای روزمره خود مرگ را نیز از یاد نبرند.

وی اذعان کرد: در دین مبین اسلام توجه به حیات و مرگ در کنار هم مورد تاکید می‌باشد و مرگ جزء جداناپذیری از زندگی و حیات جاودانه است، اگرچه با توجه به مشکلات بیان شده درخصوص ترافیک و یا مشکلات بهداشتی باید شرایطی برای دفن شهداء و یا علماء و مراجع و شخصیت‌های بزرگ دینی در داخل شهر در نظر گرفته شود.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در فرهنگ غرب، یکی از معماری‌های مهم جداسازی قبور از زندگی مردم بود تا مسئله مرگ به فراموشی سپرده شود و مردم بدون اندیشیدن به مرگ به جریان زندگی بیهوده و پوچ گرای خود ادامه دهند.

لاریجانی افزود: این در حالی است که اسلام همواره بر فراموش نکردن مرگ تاکید داشته و مرگ تذکری برای زندگی بهتر انسان و از یاد نبردن خدا در امور می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه برای ارائه اوراق مشارکت‌های مردمی با نرخ 20 درصد مطابق با تورم فعلی نیز اقدام شود، گفت:برای تامین اعتبارات و بودجه‌های مورد نیاز باید طرح‌های اساسی طبق نیازسنجی‌ها ارائه و در جهت تامین اعتبارات به ویژه در زمینه پروژه‌های مهر ماندگار تمهیداتی اندیشیده شود.

کد خبر 196201
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز