گروه محیط‌زیست: هفته گذشته پایگاه خبری فضای سبز و محیط‌زیست ایران (سبزپرس) مسدود شد.

این پایگاه خبری که از سال87 فعالیت خود را آغاز کرده بود طی چهار سال فعالیت در حوزه محیط‌زیست توانست با وجود تنگناهای مالی در عرصه اطلاع‌رسانی جایگاه قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.

تعطیلی این پایگاه خبری علاوه بر واکنش فعالان محیط‌زیست انتقاد اعضای فراکسیون محیط‌زیست را نیز برانگیخت. کمال‌الدین پیرمؤذن، عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار CHN با اشاره به مسدودشدن پایگاه خبری فضای سبز و محیط‌زیست ایران (سبزپرس)، گفت: «ما از مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست خواسته‌ایم که اجازه دهند این سایت خبری کار خود را از سر بگیرد و اگر مسدودیت سایت برطرف نشود فراکسیون محیط‌زیست همکاری‌اش را با سازمان کمتر خواهد کرد.» این گزارش افزود: خبرگزاری سبزپرس تابستان 1387با همت زنده یاد مهندس یاسر انصاری دبیرکل کانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط‌زیست ایران فعالیت خود را آغاز کرد اما با مرگ ناگهانی وی (21تیرماه 1390)، این پایگاه خبری با تنگناهای مالی مواجه شد با وجود این، همسر وی مهندس مژگان جمشیدی، کارشناس و فعال پرسابقه محیط‌زیست، مدیریت سایت را برعهده گرفت.

وی که به‌خاطر فعالیت‌های اثرگذار در عرصه محیط‌زیست، جوایز متعدد داخلی و خارجی را دریافت کرده و اخیرا نیز به‌عنوان یکی از خادمان خاک کشور برگزیده و تجلیل شده است با وجود همه کمبودها مانع تعطیلی سبزپرس شد؛ حتی در پایان سال90 که به‌دلیل تنگناهای مالی، دفتر و کارکنان این پایگاه خبری را از دست داد بدون داشتن حامی مالی توانست با همکاری داوطلبانه سه خبرنگار مقیم رشت، اهواز و تهران، چراغ سبز پرس را روشن نگه دارد، با وجود این، پایگاه خبری سبزپرس یکشنبه گذشته مسدود شد. مسدودشدن پایگاه خبری سبزپرس موجی از اعتراض و انتقاد فعالان محیط‌زیست و اعضای فراکسیون محیط‌زیست را در پی داشت تا آنجا که فعالان محیط‌زیست با تنظیم نامه‌ای که امضای شماری از چهره‌های شاخص محیط‌زیست ذیل آن به‌چشم می‌خورد از مسئولان خواسته‌اند با حمایت از فعالیت‌های زیست‌محیطی اجازه دهند این پایگاه خبری به فعالیت خود ادامه دهد.

در بخشی از این نامه آمده است: «ما امضا‌کنندگان این نامه سرگشاده، خواهان بازگشایی هرچه سریع‌تر پرتال خبری سبزپرس و بازپس‌گیری شکایت از سرکار خانم جمشیدی هستیم.»

 

کد خبر 196097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز