چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

جهانگیر کوثری: ورزشگاه آزادی حال و هوای دیگری داشت. تیم ملی با شکل تازه و سنگینی نام استقلال در مقابل یکی از حریفان دیرینه و نزدیک ما به میدان رفت.

امارات را از همان سالها که حشمت مهاجرانی در آنجا مشغول به کار شد می شناسیم. اتفاقاً حرکت اصلی آنها در همان فصل آغاز شد و در زمینه فوتبال سرمایه گذاری های کلانی نمودند که تا دامنه هایی دستشان را گرفت. امارات نیز چون دیگر کشورهای عربی جرقه هایی را زده اند و رفته اند و دوباره آمده اند.

«برونومتسو» که به مربی خلاق و مبتکری معروف است از بضاعت اندک خود به بهترین شکل بهره  گرفته است. تیم امارات سریع، سالم و با حساب فوتبال بازی می کند. تیم ملی ایران همانگونه که نوشته بودیم با اسکلت استقلال که قهرمان لیگ شده است در مقابل امارات قرار گرفت. وقتی بحث تیم خود است دیگر سن و سال معنا پیدا نمی کند و این واقعیت را باید پذیرفت. محمود فکری در آخرهای فوتبال خود بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست.

او روز گذشته یکی از بهترین های میدان بود و انصافاً چون یک جوان سرحال، فوتبال بازی کرد. تیم ملی با وحید طالبلو درون دروازه بازی کرد. صادقی، فکری، نیک بخت و شکوری در دفاع قرار داشتند، اما شیوه تیم ایران (۲-۵-۳) بود و نیک بخت را باید یک خط جلو برد و در کنار مبعلی، کاظمی، کاظمیان و معدنچی قرار داد. عنایتی و اکبرپور نیز زوج خط حمله بودند.

 در واقع هفت بازیکن از استقلال اسکلت تیم ملی را تشکیل داده بودند. کار نیکویی که به سود فوتبال ملی است. بازی را ایران سریع آغاز کرد، امارات هنوز جا نیفتاده بود که گل خورد. عنایتی با همان تیزهوشی همیشگی و حس خوبی که به دروازه و توپ دارد گل اول را زد. امارات حرکت های دلنشین و سریعی را توسط اسماعیل مطر و سعد داشت که فکری و صادقی اجازه ندادند.

 یک نیمه پرتحرک را در خط میانی امارات و دفاع ایران دیدیم. تیم برونو متسو بیشتر از میانه میدان حرکت می کرد و پیش می آمد، اما در آخرین لحظه صحیح عمل نمی کردند. در نهایت به رغم چند موقعیتی که ایران از دست داد رضایت تماشاگران را جلب نمود.

ترکیب نیمه دوم تیم ملی با دو تغییر همراه بود. رسول خطیبی و مسعود شجاعی جانشین ایمان مبعلی و سیاوش اکبرپور شده بودند. در ادامه نیز میثم منیعی، مهدی رجب زاده، هاشم بیک زاده و فرهاد مجیدی فرصت بازی را پیدا کردند تا کادر فنی جدید تیم ملی با بسنده کردن به همین تک بازی تدارکاتی جدی آماده رویارویی روز ۲۵ مرداد با سوریه در تهران شود.

در این نیمه نیز تیم ایران چندین بار موقعیت هایی برای گلزنی داشت که مهم ترین آن ضربه پای چپ منیعی بود که با واکنش ولید سنگربان امارات راهی کرنر شد. در آخرین لحظات هم همین دروازه بان ضربه سر امیرحسین صادقی مدافع پیش کشیده تیم ایران را کنترل کرد. صادقی یکبار هم درست در دقیقه ۹۰ با تکل به موقع مهاجم امارات را در آستانه گلزنی ناکام ساخت تا تیم ملی فوتبال ایران در دیداری متوسط با یک گل از ده موقعیت به دست آمده امارات را مغلوب سازد.

کد خبر 1960

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز