جمعه ۱۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

حسن حیدری: برای تیم ملی فوتبال ایران بنا به دلایل مهم ورزشی و اجتماعی هر بازی رسمی می‌تواند، یک موقعیت یا ایجاد موقعیت تازه باشد.

 نگاه جدی به بازی ایران با تایوان، باعث می‌شود تا جو و فضای داخلی تیم، بازیکنان، مطبوعات و تماشاگران نیز این بازی را جدی بگیرند.

 ضمن این که فوتبال پدیده پیچیده و عجیبی است و حادثه خبر نمی‌کند و تیمهای بزرگی در بی‌خبری و غرور کاذب در طی تاریخ، قهرمانی یا موقعیت خود را از دست داده‌اند. به ایتالیا در جام جهانی 1966 در مقابل کره شمالی توجه کنید. به مجارستان در جام جهانی 1954 و هزاران حادثه دیگر. این که کادر فنی تیم از تمام بازیکنان سرشناس ایران برای این دیدار دعوت به عمل آورده، امری پسندیده و قابل احترام است.

اگر دعوت و عدم دعوت تعدادی از بازیکنان سؤالات و جوابهای مبهمی را در پی آورده است، این که یک بازیکن به عنوان یک پدیده و یک مدافع برجسته به تیم ملی دعوت می‌شود و در مقابل سوریه هم به میدان می‌رود و ستون تیم قهرمان لیگ می‌شود، اما در فهرست فعلی نیست و در استقلال نیز کنار گذاشته می‌شود، دوباره تیم ملی ما را با حواشی باشگاهی و تیم ملی روبرو می‌سازد و این حرکت شخصی در شان و مقام تیم ملی ما نیست. این تیم متعلق به تمام آحاد ملت است نه یک باشگاه یا یک اختلاف.


پرواز به سوی تایوان
  تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در پنجمین بازی از مرحله مقدماتی خود در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بامداد یک‌شنبه راهی خاور دور و کشور تایوان می‌شود.

ایران در حال حاضر در گروه B با 8 امتیاز در مکان دوم جدول قرار دارد و کره جنوبی با 10 امتیاز پیشتاز است. تیم ملی ایران در بازی رفت خود موفق شده بود چهار بر صفر تایوان را در تهران با شکست بدرقه کند.

کره جنوبی صدرنشین این گره نیز روز چهارشنبه هفته آینده در سئول با سوریه دیدار می‌کند.

در پایان مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا دو تیم اول و دوم هرگروه به مرحله نهایی راه می‌یابند تا به همراه چهار تیم میزبان مشترک جام ملت‌های آسیا با 16 تیم مرحله نهایی را برگزار کنند.

در لیست تازه تیم ملی نام بازیکنان جدیدی از جمله پژمان نوری از پرسپولیس و علی انصاریان از استقلال دیده می‌شود، بازیکنانی که در مقاطع قبلی هم در چند نوبت ملی‌پوش بوده‌اند.
در این میان درخواست وحید هاشمیان مبنی بر عدم حضور او در این بازی مورد موافقت کادر فنی قرار نگرفت و نام او در بین 22 بازیکن حاضر در بازی با تایوان گنجانده شد.

پیش‌‌تر گفته می‌شد که تیم ایران در بازی با تایوان از لژیونرها استفاده نخواهد کرد. هنگامی که صدرنشینی گروه به میان کشیده شد مربیان تیم ملی قصد دارند از همه موجودیت فوتبال ایران در رسیدن به پیروزی پرگل مقابل حریف استفاده کنند.

 تیم ملی ایران در آخرین بازی خود در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا روز 24 آبان‌ماه میزبان کره جنوبی در تهران است. دیداری که تعیین‌کننده سرگروه گروه ب به شمار می‌رود.


اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی
ابراهیم میرزاپور، حسن رود‌باریان، وحید طالب‌لو، رحمان رضایی، علی انصاریان، هادی عقیلی، محمد نصرتی، محمود فکری، هادی شکوری، حسین کعبی، حسین کاظمی، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان، مهدی مهدوی‌کیا، علیرضا نیکبخت‌واحدی، جواد کاظمیان، مهرزاد معدنچی، مهدی رجب‌زاده، علی کریمی، وحید هاشمیان، رضا عنایتی و فرهاد مجیدی.

داور بنگلادشی برای ایران- تایوان
از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا شمس‌الزمان نایب حسن داور بنگلادشی برای قضاوت دیدار تیم‌های ایران و تایوان برگزیده شد.
همچنین دیدار تیم‌های کره جنوبی و سوریه را ماکونسو تاچایوان از تایلند قضاوت می‌کند.

کد خبر 5465

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز