دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

تیم ملی فوتبال با جمعی از مربیان خبره و سابقه دار که هر کدام گنجینه ای از بخش های مختلف فوتبال را با خود دارند، به دیدار سوریه و کره جنوبی خواهد رفت.

به گزارش سرویس ورزشی روزنامه همشهری بهترین های فوتبال ایران جمع شده اند تا بتوانیم بدون دردسر به مرحله دوم مسابقات جام ملتها راه پیدا کنیم.

سه دوره قهرمانی در این جام، ما را در رده تیمهای مدعی و بزرگ قاره آسیا قرار داده است. سه دوره پی در پی قهرمانی نشان از ریشه فوتبال ما در آسیا دارد. سی و هشت سال پیش جام قهرمانی ملتهای آسیا به ایران رسید، چهار سال بعد آنرا تکرار کردیم و در سال 1976 برای سومین بار آنرا جزو افتخارات مهم فوتبال کشورمان قرار دادیم.

این بار نیز با بهترین مربیان وطنی برای کسب چهارمین مقام قهرمانی به میدان می رویم. حالا بازیکنان ما حرفهای مربیان را بهتر می فهمند ،دریافت اطلاعات و درس های مربیان نیز به راحتی صورت می گیرد. خوشبختانه شرایط روحی و روانی مربیان و بازیکنان به گونه ای است که می توانند با همدلی و یکدستی آسانتر به اهداف خود برسند.

اگر در اردوی قبلی تیم ملی بر فدراسیون و کادر فنی ایراد بود که چرا از تیم قهرمان بازیکنی در تیم اصلی بازی نمی کند، اکنون نزدیک به یازده بازیکن از استقلال در تیم قرار دارند.

اتفاقا این از اتفاقات مثبت فوتبال است که مربی تیم ملی اسکلت اصلی خود را بر مبنای تیم قهرمان لیگ بنا کند و خود و چند تن از کادر فنی تیم ملی هم از باشگاه یاد شده باشند.

 این برداشت ها در دهه های مختلف برای تیمهای بزرگ جهان اتفاق افتاده است. هلند 74 که بر مبنای آژاکس قهرمان اروپا بسته شد، آلمان 74 که اسکلت بایرن مونیخ را به بازیها برد و قهرمان شد.

ایتالیا 1970 که بر پایه اینترمیلان تیم خود را بنا کرد. اسپانیا 64 که قهرمان جام ملتهای اروپا شد و کلیت تیم خود را روی نفرات رئال مادرید شکل بخشید.

این تیم نیز می تواند با اسکلت استقلا ل قدم به مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا بگذارد و نتیجه هم خواهدگرفت. استدلال و منطق این تئوری هم کاملا روشن است و بدلیل زمان اندک و پراکندگی بازیکنان پرسپولیس و لژیونرها اصلی ترین تصمیم قدم گذاشتن به مسابقات با بافت استقلال است.

اگر نگاهی به چهار خط بازی داشته باشیم به اهمیت استفاده از این ابزار بهتر پی می بریم. طالب لو و رحمتی جزو بهترین دروازه بانان حال حاضر فوتبال ما به شمار می آیند. صادقی،  فکری،  قربانی، امیرآبادی، نیک بخت، کاظمی، اکبرپور، عنایتی در سه خط دیگر جزو بهترین های فوتبال ما به شمار می آیند. پس انتقادی بر این طرح نیست و استفاده از آن می تواند در این شرایط خاص ما را به سرمنزل مقصود برساند.

کد خبر 1452

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز