گروه اقتصادی: رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز با تأخیری چند روزه به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در مورد مسائل اقتصادی کشور واکنش نشان داد.

economics

به گزارش همشهری، علی لاریجانی که دیروز به‌عنوان ناطق پیش از دستور در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت با تأکید بر اینکه امروز تورم، گرانی و بیکاری مهم‌ترین چالش کشور است، از مدیریت اجرایی اقتصاد کشور انتقاد کرد و افزود: باید درنظر داشت که نیروی خود را باید در جهت رفع نواقص صرف کنیم. وی با بیان اینکه متأسفانه برخی آرا که این روزها مطرح شده نه‌تنها کمکی به کاهش تورم نمی‌کند بلکه تورم زیادی را به ملت تحمیل می‌کند، افزود:

باید دقیق و با مسئولیت مسائل را بررسی کنیم. رئیس مجلس این اقدامات و اظهارات را فرصت سوزی دانست و با تأکید بر صبوری مجلس در این زمینه افزود: دولت باید توان و توشه خود را در لایحه بودجه سال ۹۲ در حل گرانی و بیکاری خرج کند و در این زمینه مجلس همکاری خواهد کرد. لاریجانی با اشاره به اینکه مجلس تحت فشار در موضوعات مختلف تصمیم‌گیری نخواهد کرد، طرح مسائل از سوی مسئولان قبل از دادن هر لایحه‌ای به مجلس را بی‌فایده دانست: این اقدامات تنها تورم و گرانی در کشور را تشدید می‌کند همانگونه که در چند وقت اخیر قیمت ارز افزایش پیدا کرده است.

وی در واکنش به دیدگاه رئیس‌جمهور مبنی بر تمرکز مدیریت اقتصادی در دستان دولت افزود: طرح موضوع گسترش قلمرو مدیریتی در شرایط کنونی هیچ وجهی ندارد. براساس قانون هر قوه تعریف مشخصی دارد و هر کسی که با قانون آشناست می‌داند که روح قانون تمرکز مدیریتی بی‌قید و شرط را نمی‌پذیرد لذا با فرض مطرح شدن یک بحث نظری براساس قانون شورای نگهبان مفسر این موضوع بوده است.

به گزارش همشهری، رئیس‌جمهور شنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی با تشریح شرایط اقتصادی کشور، از برخی طرح‌ها همچون افزایش یارانه نقدی و ضرورت مدیریت متمرکز اقتصادی خبر داد. این اظهارات با واکنش‌های انتقادآمیز رؤسای قوای قضاییه و مقننه مواجه شد. روز سه‌شنبه هم مجلس برای بررسی ابعاد اظهارات اقتصادی رئیس‌جمهور جلسه غیرعلنی تشکیل داد که برایند آن اعلام عزم جدی مجلس برای مقابله با هرگونه افزایش گرانی و تورم ناشی از بالارفتن یارانه نقدی بود.

کد خبر 195804
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز