گروه اقتصادی: همایش اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در صنعت نفت همزمان با برپایی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی‌ برگزار خواهد شد.

وزارت نفت با اعلام این خبر افزود: همایش اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در صنعت نفت برای نخستین بار با حضور مسئولان کمیته مرکزی و کمیته ویژه اجرای اصل 44 در چهار شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت در حاشیه نمایشگاه دوازدهم برگزار می‌شود.

در این همایش نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی در صنعت نفت و شرایط احصاء شرکت‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی در قالب هم‌اندیشی مورد بررسی مسئولان، کارشناسان شرکت‌های سرمایه‌گذاری و فعالان بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

بررسی مسائل واگذار شده شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت از نظر نحوه تمهیدات مالی دوجانبه دولت و شرکت‌ها پس از واگذاری به بخش خصوصی، مدیریت تغییر و گذر از مدیریت دولتی به خصوصی و مسائل فرهنگی و سازمانی مدیران و کارکنان شرکت‌های دولتی پس از واگذاری به بخش خصوصی در همایش فوق مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزارت نفت سال گذشته و پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اجرای اصل 44 قانون اساسی با تشکیل کمیته‌های جداگانه‌ای در شرکت‌های ملی نفت، گاز و پتروشیمی‌ و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین تشکیل کمیته مرکزی اجرای اصل 44 قانون اساسی در وزارت نفت به بررسی شرایط شرکت‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی اقدام کرد.

براساس گزارش کمیته اجرای اصل 44 قانون اساسی در صنعت نفت تاکنون 118 شرکت تابعه وزارت نفت برای واگذاری به بخش خصوصی از نظر شاخص‌های مالی و ساختاری رتبه‌بندی و اولویت‌گذاری شده است.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی ایران از تاریخ 29 فروردین تا 2 اردیبهشت 1386 در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 19567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز