گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش با نقض سخنان چند‌ماه پیش خود که امسال را سال طلایی مدرسه‌سازی خوانده بود، دیروز اعلام کرد تجهیز مدارس مهم‌تر از ساخت مدرسه است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی دیروز در جمع مدیران‌کل نوسازی مدارس کشور تأکید کرد: امروز تجهیز مدارس به فناوری، سیستم‌های گرمایشی استاندارد و آزمایشگاه مهم‌تر از مدرسه‌سازی است.

تغییر سال طلایی به مفرغی

این سخنان وزیر آموزش و پرورش در حالی است که وی ششم خردادماه امسال اعلام کرد: کار مدرسه‌سازی، اقدام بزرگی است که باید هر سال ادامه یابد و امسال نیز بودجه خوبی در این زمینه داریم و امسال، سال طلایی در مدرسه‌سازی‌ است. حاجی‌بابایی گفت: با توجه به نیازهای کشور و افزایش سالانه جمعیت دانش‌آموزی، سال‌ها مدرسه‌سازی ادامه خواهد داشت، ولی در هیچ سالی به اندازه امسال مدرسه‌سازی نشده است. وی به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفت: امسال چهار میلیون مترمربع مدرسه در حال ساخت است و به سمتی حرکت می‌کنیم که سه هزار پروژه برای هفته دولت در شهرها و روستاهای مختلف افتتاح خواهد شد. البته این سه هزار پروژه برخلاف وعده وزیر نه‌تنها در هفته دولت افتتاح نشد بلکه هنوز هم این وعده محقق نشده است. وزیر آموزش و پرورش افزود: کار مدرسه‌سازی‌، اقدام بزرگی است که باید هر سال ادامه یابد و امسال نیز بودجه خوبی در این زمینه داریم و برای سال بعد نیز برنامه‌ها ادامه خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم قسمتی از مشکلات را حل کنیم.

بودجه تجهیز، صرف استخر شده

درحالی وزیر، تجهیز مدارس را مهم‌تر از ساخت مدرسه اعلام می‌کند که نمایندگانی که به‌دنبال استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستند در یکی از بند‌های استیضاح صرف بودجه تجهیز مدارس، برای ساخت استخر برای فرهنگیان است. یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفته گذشته در این‌باره به همشهری گفت: حاجی‌بابایی وقوع اتفاقاتی مانند روستای شین‌آباد را طبیعی می‌داند و مسئولیتی نمی‌پذیرد و در حالی نبود اعتبارات برای تجهیز مدارس را مطرح می‌کند که ما شاهد ساخت ده‌ها استخر در کشور برای فرهنگیان هستیم.عبدالوحید فیاضی این پرسش را مطرح کرد: استخر فرهنگیان مهم‌تر است یا جان دانش‌آموزان؟ وقتی مدارس مناطقی گازکشی شده با بخاری‌های نفتی گرم می‌شوند، اولویت ساخت استخر است؟ نماینده نور و محمودآباد خاطرنشان کرد: درست است که وزیر از نبود اعتبارات صحبت می‌کند و این بخشی از مشکل است اما نمایندگان مجلس معتقدند که همه مشکلات به بودجه برنمی‌گردد بلکه برخی سوء تدبیرها در اداره آموزش و پرورش وجود دارد.

کد خبر 195535
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز