کریم اعظمی: آرش برهانی، مهاجم سرعتی استقلال در بازی با سایپا دوگل برای آبی‌پوشان به ثمر رساند تا به رکورد گلزنی علی جباری در این باشگاه برسد.

آرش برهانی - فوتبال

البته آرش هنوز زمان زیادی دارد تا این رکورد را بهبود بخشد و با گلزنی برای استقلال، اسمش را در باشگاه استقلال جاودانه کند. او در این هفته‌ها نشان داد که در آمادگی کامل قرار دارد و امیر قلعه‌نویی هم با اعتماد خاصی که به آرش دارد معمولا از این بازیکن در ترکیب ثابت استفاده می‌کند. برهانی در مورد وضعیت استقلال، عملکرد خودش در این فصل و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ داده است. لازم به ذکر است که این گفت‌و‌گو پیش از بازی با گهر دورود انجام شده است.

  • ابتدا در مورد دو گلی که به سایپا زدی و به رکورد گلزنی علی‌جباری (89گل) در استقلال رسیدی صحبت کن.

واقعا خیلی خوشحالم ولی باید بگویم که آقای جباری یکی از بزرگان تاریخ باشگاه استقلال بود و تعریفش را از خیلی‌ها شنیده‌ام. او در پست هافبک بازی می‌کرد و خیلی مهم است که 89گل در این پست زده است.

  • حالا شاید خیلی‌ها دیگر نگویند که برهانی مهاجم گل‌نزنی است. نظر خودت چیست؟

فکر نمی‌کنم حرف‌های بعضی‌ها در مورد من تمام‌شدنی باشد و خیلی‌ها هنوز هم به من می‌گویند گل‌نزن. من بالاخره نفهمیدم که قرار گرفتن در موقعیت گلزنی خوب است یا بد و نمی‌دانم در این مورد چگونه حرف بزنم. من معتقدم مهم این است که یک مهاجم در موقعیت گلزنی قرار بگیرد ولی قرار نیست همه توپ‌ها تبدیل به گل شود. من بیشتر از همه دوست دارم گل بزنم و بیشتر از همه از گلزنی خودم خوشحال می‌شوم ولی این هم که در موقعیت گل قرار می‌گیرم اصلا بد نیست؛ اگرچه شاید گاهی اوقات فرصت‌ها را از دست بدهم. در مجموع باید بگویم که آمار گلزنی‌های من در این چند سال خیلی چیزها را نشان می‌دهد.

  • اینکه هنوز هم برخی می‌گویند برهانی گل‌نزن است، تو را ناراحت نمی‌کند؟

من می‌توانم بی‌خیال بازی کنم؛ یعنی آن جلو بایستم و وقتی توپ می‌آید آن را به دیگر بازیکنان بسپارم و اصلا در طول بازی استارت نزنم ولی هیچ‌وقت نمی‌خواهم برای استقلال کم‌کاری کنم. آیا درست است که از مسئولیت شانه خالی کنم و فراری باشم و همان جلو بایستم و کار خاصی انجام ندهم؟ طبیعت فوتبال این است که یک بازیکن شاید موقعیت گل را از دست بدهد و اگر 100گل دیگر هم بزنم شاید خیلی‌ها بگویند برهانی، مهاجم گلزنی نیست.

  • خیلی‌ها معتقدند که الان در آمادگی کامل هستی. در مورد وضعیت خودت صحبت می‌کنی؟

در وضعیت خوبی هستم و در تمرینات استقلال انگیزه زیادی دارم. سعی می‌کنم تمرکزم بیشتر روی فوتبال باشد و باید همیشه نظر کادر فنی را هم جلب کنم.

  • در بازی‌های اخیر چندبار با ضربات بغل پا، از پشت محوطه جریمه یا گل زدی و یا موقعیت خطرناک ایجاد کردی. مثل اینکه روی این حرکات تمرین داری؟

ما هر روز برای گلزنی با مربیان تیم خصوصا آقای صالح تمرین می‌کنیم. روی این ضربات هم تمرین می‌کنم ولی هنوز کافی نیست و باید بیشتر تمرین کنم. این ضربات را الان لیونل مسی خیلی خوب می‌زند و قبلا هم تیری آنری روی ضربات بغل پا عملکرد خوبی داشت.

  • خیلی‌ها انتظار دارند در نیم‌فصل دوم بیشتر از نیم‌فصل اول گل بزنی. پیش‌بینی خودت چیست؟

من در نیم فصل اول بعضی از بازی‌ها را از دست دادم و در چند بازی هم نیمکت‌نشین بودم. با این حال از لحاظ گلزنی آمار بدی نداشتم ولی در نیم‌فصل دوم حتما تلاش می‌کنم تا بیشتر گل بزنم.

  • فکر می‌کنی با جذب بازیکنان جدید شرایط استقلال در نیم‌فصل دوم بهتر شود؟

در نیم‌فصل اول با وجود مشکلاتی که داشتیم خوب نتیجه گرفتیم. من امیدوارم استقلال نیم فصل دوم را خوب شروع کند و تیم هم تقویت شود. واقعا فکر نمی‌کردم تازه‌واردها اینقدر زود در استقلال جا بیفتند و انصافا همه بازیکنان جدید ما خوب بازی کردند. من مطمئن هستم که در آینده بهتر از این هم خواهیم شد.

  • مجتبی جباری هم پس از چند‌ماه برای استقلال بازی کرد. در مورد بازگشت او چه صحبتی داری؟

بازگشت مجتبی به نفع استقلال است و امیدوارم در نیم فصل دوم روزهای خوبی داشته باشیم.

  • به‌نظر تو اصلی‌ترین رقیب استقلال در لیگ برتر چه تیمی است؟

من فکر می‌کنم سپاهان اصلی‌ترین رقیب ماست و آنها امسال هم تیم خوبی دارند.

  • قبول داری استقلال در نیم‌فصل اول چندان زیبا و تماشاگرپسند بازی نکرد؟

ما چند بازیکن را به‌دلیل محرومیت، مصدومیت و به دلایل دیگر از دست دادیم و مشکلات و حاشیه‌های زیادی داشتیم. استقلال با یک بی‌پولی بی‌سابقه مواجه شد ولی با همه این مشکلات با تیم صدرنشین هم‌امتیاز شدیم و این نتیجه بدی نیست. مطمئنا در نیم‌فصل دوم می‌توانیم شرایط بهتری پیدا کنیم.

  • استقلال امسال در حالی در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد که در گروه سختی قرارگرفته. فکر می‌کنی صعود کنید؟

اسمش را گروه مرگ گذاشته‌اند و اگر ما هم از این گروه بالا نرویم حذف می‌شویم. کار سختی داریم ولی باید صعود کنیم تا از اعتبار استقلال در آسیا دفاع کنیم.

  • اصلی‌ترین حریف شما چه تیمی است؟

همه تیم‌های این گروه خوب هستند. من با یکی از دوست‌هایم در امارات صحبت می‌کردم و او می‌گفت که العین امسال خیلی خوب شده است. الریان هم نسبت به گذشته پیشرفت کرده و قوی‌تر از سال گذشته شده است و الهلال عربستان را همه می‌شناسند. رقابت در این گروه واقعا سخت است.

  • سال گذشته هم در لیگ قهرمانان آسیا از لحاظ گلزنی عملکرد خوبی داشتی، درست است؟

بله، سال گذشته پنج گل برای استقلال در این بازی‌ها زدم و فکر می‌کنم این آمار بد نباشد.

  • قبول داری قلعه‌نویی در بازی‌های بین‌المللی کارنامه قابل دفاعی ندارد؟

ما چند سال پیش که قلعه‌نویی، سرمربی استقلال بود در آسیا حذف شدیم ولی بهترین و زیباترین بازی‌ها را انجام دادیم. ما متأسفانه بدشانسی آوردیم ولی از لحاظ فوتبالی، آبروی فوتبال ایران را حفظ کردیم. پارسال هم می‌توانستیم سپاهان را ببریم و به مراحل بالاتر برویم اما امسال شرایط بهتری داریم.

  • به‌نظر می‌رسد پرسپولیس هم در لیگ امسال شانس زیادی برای قهرمانی ندارد؛ درست است؟

متأسفانه همینطور است، آنها شرایط خوبی ندارند ولی جالب اینجاست که ما با اینکه در رده دوم جدول هستیم به اندازه پرسپولیس مورد انتقاد قرار می‌گیریم.

  • چرا چندهفته پیش از تماشاگران انتقاد کرده بودی؟

تماشاگران استقلال در هفته‌های ابتدایی خیلی خوب به ورزشگاه می‌آمدند ولی در هفته‌های آخر تعداد آنها به سه هزارنفر هم نمی‌رسید و اگر بازی‌های استقلال به جای ورزشگاه آزادی در ورزشگاه دستگردی هم برگزار می‌شد، ورزشگاه پر نمی‌شد. البته در بازی با سایپا خیلی خوب آمدند، دستشان درد نکند. ما واقعا به حمایت آنها نیاز داریم.

کد خبر 195293

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز