همشهری آنلاین: وکیل مشاور رئیس‌جمهور و مدیر‌عامل خبرگزاری ایرنا، از احتمال عفو مشروط علی‌اکبر جوانفکر و عدم بازگشت مجدد وی به زندان خبر داد.

فارس نوشت: قهرمان شجاعی وکیل علی‌اکبر جوانفکر اظهار داشت: مرخصی جوانفکر روز دوشنبه تمام می‌شود اما با توجه به وضعیت جسمانی و گذراندن نیمی از محکومیتش احتمال عفو مشروط وی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جوانفکر به علت عارضه قلبی در بیمارستان آتیه بستری شده و مدت مرخصی وی روز دوشنبه هفته جاری تمام می شود اما برای وی تقاضای عفو مشروط کرده‌ایم.

وکیل جوانفکر در عین حال گفت: بر اساس ماده 38 قانون مجازات اسلامی با عنایت به عملکرد جوانفکر در زندان، احتمالاً با نظر دادستان عفو مشروط شامل وی می ‌شود.

شجاعی خاطرنشان کرد که در این صورت، جوانفکر به زندان باز نخواهد گشت.

فارس در ادامه این گزارش نوشته است: علی‌اکبر جوانفکر مشاور رئیس‌جمهور و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی که سرپرستی مؤسسه ایران را هم بر عهده دارد، ساعت 18 و 30 دقیقه چهارشنبه پنجم مهر ماه توسط دادستانی بازداشت شد.

دادگاه کیفری استان تهران در 25 آبان سال گذشته، وی را به تحمل شش ماه حبس تعزیری به اتهام نشر مطالب خلاف موازین اسلامی و شش ماه حبس تعزیری دیگر به اتهام انتشار مطالب خلاف عفت عمومی محکوم کرده بود.

این دادگاه مدیرعامل خبرگزاری ایرنا را از هر گونه اشتغال و فعالیت مطبوعاتی در هر رده و سمتی اعم از دولتی و یا خصوصی به مدت سه سال محروم کرده است.

جوانفکر هفته گذشته با موافقت دادستانی از اوین به مرخصی 4 روزه آمد و اکنون به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان آتیه تهران بستری شده است.

کد خبر 195261
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز