شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس بانک جهانی به دلیل انجام عملیات مالی غیر قانونی تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش یورو نیوز، فشار‌ها برای استعفای ولفوویتز زمانی آغاز شد که هیات رییسه بانک جهانی روز پنجشنبه 11 آوریل(22 فروردین) جزییات تحقیقاتی که درباره وی انجام گرفته بود را فاش کرد.

در بخشی از گزارش این تحقیقات آمده است:پل ولفوویتز مجوز افزایش حقوق نامزدش را صادر کرده است. برمبنای این افزایش حقوق نامزد وی قرار بوده مبلغی معادل 150 هزار یورو در سال دریافت کند. ولفویتز در سال 2001 از همسر خود طلاق گرفته است.

ولفوویتز پس از آشکار شدن این تخلف مالی عذر خواهی کرده و اعلام کرده است که تابع تصمیمات هیات رییسه بانک جهانی در این باره خواهد بود. بر اساس گزارش‌ها هیات رییسه بانک جهانی نیز خواستار استعفای ولفوویتز شده و اعلام کرده است به زودی درباره سرنوشت وی اعلام نظر خواهد کرد.

اما این مساله اعتراض شدیدی را میان سازمان‌های غیر دولتی برانگیخته است.این سازمان‌ها از هیات رییسه بانک جهانی و اصحاب مطبوعات خواسته‌اند فشار‌های خود برای استعفای ولفوویتز را افزایش دهند.

درخواست‌ها برای استعفای ولفوویتز از سمت رییس بانک جهانی در حالی افزایش پیدا کرده است که یکی از سخنگویان کاخ سفید از حمایت دولت آمریکا از ولفوویتز خبر داده و اعلام کرده است که جورج بوش رییس جمهوری آمریکا به رییس بانک جهانی و کارش اعتماد دارد. ولفوویتز از اعضای حزب جمهوریخواه و از جمله افرادی است که از سوی دولت آمریکا حمایت می‌شود.

در حالی که رییس بانک جهانی، همواره یک آمریکایی تعیین می‌شود، رییس صندوق پول همواره یک اروپایی است.

کد خبر 19521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز