قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با بیان اینکه حوزه مبارزه با مواد‌مخدر استان تهران جزو ضعیف‌ترین حوزه‌هاست، تایید کرد که تهران در حوزه مبارزه با مواد‌مخدر به‌شدت عقب بوده و کم‌کاری‌ها‌ی ذکر شده در این زمینه‌، صحت دارد.

طاها طاهری، درباره موج جدید توزیع و مصرف مواد‌مخدر در تهران و همچنین اظهار نگرانی استاندار تهران از این موضوع، گفت: استان تهران در مبارزه با مواد‌مخدر جزو شاگرد تنبل‌ها محسوب می‌شود و اگر کشور را تقسیم بندی کنیم حوزه مبارزه با مواد‌مخدر استان تهران جزو ضعیف‌ترین حوزه‌هاست.

وی افزود: اشکالات اساسی این ضعف به مدیریت اجرایی و هماهنگی دستگاه‌ها بازمی‌گردد که در جلسه اخیر شورای مبارزه با مواد‌مخدر استان تهران این ضعف‌ها مطرح و مقرر شد استاندار تهران این وضعیت را ساماندهی کند. این مقام مسئول تصریح کرد: زیبنده نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران نیست که در پایتخت کشور و در گوشه گوشه مناطق اصلی شهر شاهد تجمع معتادان و توزیع مواد‌مخدر باشیم. وی ادامه داد: بخشی از این مشکلات مربوط به آماده‌سازی‌ زیرساخت‌ها و مکان‌های مربوط به نگهداری از معتادان لامکان و بی‌بضاعت بود. همچنین بخشی از این مشکلات، مربوط به ساماندهی شبکه‌های توزیع مواد‌مخدر است که این دو اقدام در دستور کار جدی قرار دارد و تا پنج‌ماه آینده این موضوع را ساماندهی خواهیم کرد.

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با بیان اینکه انتقادها و گلایه‌های مردم تهران در رابطه با مواد‌مخدر بحق است، گفت: اقدامات صورت گرفته در تهران در حوزه مبارزه با مواد‌مخدر به‌شدت عقب بوده و کم‌کاری‌ها صحت دارد.

نرخ شیوع اعتیاد در میان 15 تا 65ساله‌های کشور 2.65درصد است

وی ادامه داد: حوزه مبارزه با مواد‌مخدر موضوعی نیست که در آن بتوان سر دیگری را کلاه گذاشت و انداختن مشکل به دوش این و آن نیز جواب نمی‌دهد. درحالی‌که دستگاه مسئول موظف است به وظایف خود عمل کند و با تدابیری که در استانداری اتخاذ شده این روند آغاز شده است؛ ضمن آنکه در حوزه مواد‌مخدر چاره‌ای جز دخالت مستقیم استاندار وجود ندارد.

طاهری همچنین از اعلام جامعه آماری معتادان از هفته آینده خبر داد و گفت: ویرایش جامعه آماری سال 90معتادان هفته آینده توسط دفتر پژوهش ستاد مبارزه با مواد‌مخدر اعلام خواهد شد و نرخ شیوع اعتیاد در میان 15 تا 65ساله‌های کشور2.65درصد است.

کد خبر 194865
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز