دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یافته‌های جدید روانشناسان از تاثیر فناوری بر حافظه نشان می‌دهد که فناوری جامعه بشری را تحت استعمار خود در آورده و به نوعی یک مغز جدید برای انسان رقم زده است

یک مغز جدید برای انسان!

به گزارش خبرگزاری مهر، ماریا بئاتریس توگو روانشناس ایتالیایی نویسنده کتاب 'Technoliquidity' به همراه یک روان درمانگر با نام تونیو کانتلمی، این واژه را به عنوان ترکیبی از فناوری و حالت مایع ابداع کرده‌اند.

توگو اظهار داشت: دوران طفولیت اکنون از بین رفته و یک مقوله جدید ایجاد شده که از دوران کودکان تا سال‌های 30 و 40 زندگی هر فرد و حتی 50 سالگی افراد ادامه می‌یابد.

وی افزود: همه ما در یک سطح قرار گرفته‌ایم و علت آن فناوری سرگرم کننده بوده است. درمیان این فناروی سرگرمی می‌توان به بازی‌های ویدئویی، کنسول‌های بازی و بازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد که شادی‌ها و خشنودی‌های فوری و آنی چون غذاخوردن ایجاد می‌کنند.

توگو تصریح کرد: فناوری یک جهش تکاملی را آغاز کرده است، درست همان حالتی که 3 هزار سال پیش نوشتن برای بشر ایجاد کرد. فناوری حافظه ما را تغییر داده و مغز ما برخی ارتباط‌های خود را از دست داده است. مدارهای خاصی از بین رفته‌اند و مدارهای دیگری که ارتباط نزدیکی با ادراک دارند ایجاد شده‌اند.

براساس این یافته‌ها مغز انسان در سطح تشریحی تغییر نکرده بلکه کارکرد آن متفاوت شده است.

وی نتیجه گیری کرده که ما اکنون یک مغز جدید داریم و پیشگامان این گام تاریخی با یک مغز جدید، کودکان و نوجوانان امروز هستند.

کد خبر 194609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز