یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

گروه بورس: شاخص کل بورس تهران در پایان مبادلات 26 آذر ماه رکورد تازه‌ای ثبت کرد و برای نخستین بار از مرز 34هزار واحد عبور کرد.

بورس

ارزش کل بورس تهران هم از مرز 155هزار میلیارد تومان عبور کرد.به گزارش همشهری، شاخص کل بورس تهران که از ابتدای شهریور تاکنون مدام رشد کرده است در دادوستد‌های روز گذشته رکورد جدیدی از خود به جا گذاشت و با 141واحد افزایش از مرز 34هزار واحد عبور کرد. این بالاترین میزان رشد شاخص بورس در تاریخ 46ساله این بازار است.همزمان با رشد شاخص کل بورس تهران دیگر نماگر‌های بازارسهام هم رشد کردند و میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس هم از مرز30درصدعبور کرد.

آمارها همچنین نشان می‌دهد؛ همگام با رشد شاخص‌های بورس میزان مشارکت سرمایه‌گذاران در بورس هم افزایش یافته و ارزش روزانه معاملات بورس به همین دلیل به نحو چشمگیری رشد کرده است؛ به‌طوری‌که در دادو ستد‌های روز گذشته ارزش روزانه معاملات بورس به 188میلیارد و 600میلیون تومان رسید. میانگین ارزش معاملات بورس روزانه به بیش از 120میلیارد تومان رسیده است.
کارشناسان بر این باورند که افزایش سود سهام شرکت‌های بورس به‌دلیل افزایش تورم وهمچنین افزایش قیمت دلار از دلایل رشد شاخص بورس است.

در حال حاضر میزان سود سهام کل شرکت‌های بورس به بیش از 25هزار میلیارد تومان رسیده است. همین موضوع موجب شده که نسبت قیمت به درآمد شرکت‌های بورس از مرز 5.4مرتبه تجاوز نکند.نسبت قیمت به درآمد شرکت‌های بورس ضریبی است که نشان‌دهنده سطح عمومی قیمت‌هاست. به اعتقاد کارشناسان درصورتی که نسبت قیمت به درآمد بورس از مرز هفت مرتبه عبور کند، قیمت سهام شرکت‌ها با حباب مواجه می‌شود.

ارزش بورس؛ 155هزار میلیارد تومان

با رشدنماگر‌های بورس تهران دیروز ارزش کل بورس تهران برای نخستین بار به 155هزارو200میلیارد تومان رسید. این بالاترین میزان ارزش کل بورس در طول فعالیت این بازار است.در حال حاضر گروه فلزات اساسی با ارزشی معادل 33هزارو366میلیارد تومان بزرگ‌ترین صنعت بورس است و پس از آن بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در رده دوم قرار دارند. ارزش کل 10بانک حاضر در بورس تهران در حال حاضر 19هزارو969میلیارد تومان است.پس از این دو صنعت، گروه محصولات شیمیایی و استخراج کانه‌های فلزی با ارزشی معادل 19.4و17.8هزار میلیارد تومان در رده‌های بعدی بورس جای گرفته‌اند.

کد خبر 194570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز