جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام جمعه موقت تهران گفت: راهبرد دنیای غرب در مورد کشورهای اسلامی و ایران ایجاد اختلاف است زیرا از سرنیزه، شعار دادن و عوامل دیگر نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

 به‌گزارش خبرنگار ایرنا، امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران که درمحل دانشگاه تهران اقامه‌شد، افزود: غرب دریافت که اشغال کشورهای اسلامی آنها را زمین‌گیر می‌کند و دنیا دربرابر آنها ترسی ندارد.

وی اضافه کرد: دنیای غرب اگر پول می‌دهد و فشار می‌آورد برای این است که بین کشورهای اسلامی اختلاف بیاندازند تا مسلمانان یکدیگر را بکشند و بعد آنها به نتیجه مورد انتظار خود برسند.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد : رهبرمعظم انقلاب اسلامی امسال راسال وحدت ملی و انسجام اسلامی نام نهادند و این مهم دوای درد دنیای اسلام است.

امام‌جمعه موقت تهران اظهار داشت : دنیای استکبارالان روی ایران متمرکز شده‌است وحتی علیه کشور ما فیلم می‌سازد ، زیرا ایران مرکز و پایگاه تفکر دینی است و از این منطقه فکر رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت در زمینه برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای به نقطه بهتری رسیده و در نطنز نیز رییس جمهوری این مطلب را اعلام کردند،گفت:
اینها با اینکه می‌بینند ایران اهل سلاح هسته‌ای نیست ومی‌دانند که تفکر اسلام نیز چنین نیست،اما باز بدنبال ایجاد اختلاف هستند.

آیت‌الله امامی کاشانی افزود:دنیای غرب برخی‌از دولت‌ها و کشورهای اسلامی را از ایران می‌ترساند و درداخل هم باکمک عوامل خود درپی‌اختلاف افکنی است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد : دشمن در داخل کشور بدنبال ایجاد رعب و وحشت و جنگ روانی است ،اما مردم ما ثابت کرده‌اند که هرگاه‌پای منافع ملی مطرح می‌شود، همگی منسجم هستند.

خطیب جمعه تهران ضمن تاکید بر اهمیت وحدت میان شیعیان و اهل سنت گفت:
از عصر آیت الله بروجردی و قبل از ایشان گهگاهی علمای بزرگ هرگاه احساس ضرورت می‌کردند ، با علمای اهل سنت گفت وگوهایی انجام می‌دادند.

وی یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) نیز از ‪ ۱۲‬تا ‪ ۱۷‬ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت تعیین کردند و ضرورت وحدت، انسجام و تقریب است.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد : پیامبر اکرم (ص ) فرموده‌اند، نزاع نکنید پس احترام به اهل سنت توسط شیعیان و متقابلا احترام به شیعیان توسط اهل سنت یک حقیقتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه‌موقت تهران با گرامی‌داشت روز ارتش وسالگرد شهادت تیمسارصیاد شیرازی از فداکاری و اخلاص ارتش و این شهید تجلیل کرد.

وی همچنین تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از آثار امام (ره ) دانست و کمک به حساب ‪ ۱۰۰‬امام (ره) برای تامین مسکن مستمندان را خواستار شد.

کد خبر 19456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز