همشهری آنلاین: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استاندار تهران گفت: حدود یک میلیون نفراتباع مجاز درکل کشور شناسایی شده‌اند که 282 هزار نفر از آنها یعنی حدود 30 درصد در استان تهران اقامت دارند که در کل، جمعیت غیرمجاز و مجاز تهران جمعا حدود 35 درصد کل اتباع افغان کشور درحوزه استان تهران حضور دارند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عیسی موسوی‌نسب با اشاره به اجرای طرح ملی ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز گفت: این طرح با مصوبه شورای عالی امنیت ملی انجام و تاکنون مراحل موفقیت خود را طی کرده است. طی اجرای آن یک میلیون و 500 هزار نفر در طرح ساماندهی غیرمجازها در کل کشور شناسایی شده‌اند که حدود 560 هزار نفر از این تعداد در استان تهران شرکت کرده اند.

وی افزود: 40 درصد جمعیت غیرمجازین در استان تهران شناسایی و در طرح مراحل مختلفی را طی کرده است. همچنین با نظر ریاست جمهوری مقرر شد برای متاهلین مشمول طرح، تسهیلاتی فراهم شود تا صدور روادید در داخل کشور برای آنها انجام گیرد و با هماهنگی سفارت افغانستان برای متاهلین پاسپورت صادر شد و درحال حاضر در مرحله صدور روادید هستیم.

موسوی نسب اضافه کرد: اخیرا با توافقی که با حوزه گذرنامه ناجا انجام پذیرفت و همچنین ظرفیت‌سازی‌هایی که انجام گرفته مقرر شد ازتاریخ 3 آبان ماه صدور روادید برای متاهلین مشمولین طرح به صورت روزانه در فرماندهی تهران بزرگ و فرماندهی شرق و غرب انجام شود.

کد خبر 194525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز