یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژاپنی‌ها صبح یکشنبه 26 آذر برای تعیین نمایندگان مجلس سفلا پای صندوق‌های رای رفتند.

japan

ژاپنی ها  در انتخاباتی زودهنگام که احتمالا موجب بازگرداندن محافظه کاران حزب لیبرال دموکرات بعد از 3 سال خواهد شد ؛در انتخابات شرکت کردند.
مسئولان انتخابات اعلام کردند شعبه های  رای‌گیری در ساعت 7 به وقت محلی (22 روز شنبه به وقت گرینویچ ) آغاز به کار کردند و ساعت 8 شب به وقت محلی بسته خواهند شد.
شمارش آرا به محض بسته شدن شعبه های اخذ رای در یکشنبه شب آغاز خواهد شد و  نظرسنجی‌های اولیه از حضور مردم و نتیجه انتخابات کمی بعد از شبکه های بزرگ تلویزیونی اعلام خواهد شد.

براساس همه نظرسنجی های هفته های اخیر، حزب دموکراتیک ژاپن  حزب نخست‌وزیر یوشیهیکو نودا احتمالا شکست سنگینی را چه از رای دهندگانی که از وعده‌های عمل نشده زیاد دلسرد شده اند یا جذب محافظه کاران حزب لیبرال دموکرات تحت رهبری شینزو آبه شده اند متحمل خواهد شد .حزب لیبرال دموکرات 3 سال پیش با شکستی سنگین قدرت را بعد از 50 سال به رقیب واگذار کرد.

شینزو آبه که به مواضع افراطی به ویژه در زمینه سیاست خارجی و اقتصاد  شهرت دارد در طول تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده است  آنچه را که نتواند تحقق بخشد به ویژه در زمینه اقتصادی وعده نخواهد داد.

بنا به گزارش رویترز، بیش از 100 میلیون ژاپنی قرار است 480 نماینده مجلس سفلاژاپن را انتخاب کنند، اعضای این مجلس نیز نخست‌وزیر را انتخاب خواهد کرد.

کد خبر 194505
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز