بجنورد: گزارش‌ها از مناطق زلزله‌زده خراسان‌جنوبی حاکی از آن است که بارش باران و برف در این استان، زلزله‌زدگان را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرده و دغدغه‌های خانواده‌ها برای حفظ جان کودکان و سالمندان بیشتر شده است.

کانکس - زلزله

 این در حالی است که منابع محلی در یک‌گزارش مردمی از مناطق زلزله‌زده اطلاع داده‌اند برخی از خانواده‌های شش یا 9نفره در یک چادر زندگی می‌کنند. از سوی دیگر نیز شدت بارندگی اخیر به حدی بوده که آب به داخل چادرها نفوذ کرده و به‌همین‌خاطر امدادگران مشغول هدایت آب به سمت دیگر هستند. یکی از اهالی روستای شاج در این منطقه در همین خصوص به مهر گفت: چون چادرها داخل خرمن‌ها نصب شده است آب داخل خرمن وارد چادرها شده و وسایل مان زیر آب رفته است.

فرهاد فلاحتی، فرماندار شهرستان زیرکوه نیز گفت: مشکل اصلی زلزله‌زدگان برودت هوا و دشواری زندگی در چادرهاست. وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 23واحد مسکونی آواربرداری شده است، بیان کرد: با اتمام آواربرداری‌ها کار ساخت واحدهای مسکونی آغاز می‌شود. محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بالغ بر چهارهزار و 627نفر در مناطق زلزله زده استان اسکان موقت یافته‌اند.

کد خبر 194486

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز