همشهری‌آنلاین: امدادرسانی گسترده به مناطق زلزله زده خراسان جنوبی ادامه دارد. به دنبال زلزله شب گذشته در منطقه زهان خراسان جنوبی 500 چادر در این مناطق نصب و سایر اقلام از قبیل لوازم گرمایشی و کنسرو به منطقه منتقل شده است.

helal

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در آخرین بررسی‌های انجام شده، این زلزله 6 کشته و 14 زخمی داشت و 20 روستای شهرستان زیرکوه و قاین از 10 تا 60 درصد خسارت دیده‌اند.

آخوندی افزود: عملیات جستجو و نجات تقریبا به پایان رسیده و احتمال اضافه شدن آمار قربانیان این زلزله بسیار کم است.

وی گفت: این زلزله تاکنون 11 پس لرزه در پی داشته و هم اکنون گروه های امدادی در مناطق زلزله زده مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: آوار برداری از دقایق دیگر آغاز می شود و برای اسکان موقت و دائم زلزله زدگان جلسه ای تا دقایق دیگر با حضور معاون وزیر کشور ، رئیس سازمان مدیریت بحران و رئیس ستاد امداد و نجات هلال احمر که در منطقه حاضر شده اند برگزار می‌شود.

بر اثر زلزله شهر زهان از توابع شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی دو راه ارتباطی باغستان و جاده ارتباطی افین - زهان بر اثر ریزش کوه مسدود شد.

فلاحتی فرماندار زیرکوه هم گفت: هم اکنون ماشین های راهداری به منطقه اعزام شده و مشغول کار هستند که پیش بینی می شود تا ساعتی دیگر این دو راه ارتباطی بازگشایی شود.

این زمین لرزه با قدرت 5/5 ریشتر ساعت 20 و 38 دقیقه دیشب در 25 کیلومتری زهان شهرستان زیرکوه و 42 کیلومتری قاین در خراسان جنوبی را لرزاند.

5 کشته و 12 زخمی در زمین لرزه خراسان جنوبی

زمین لرزه خراسان خراسان جنوبی تاکنون 5 کشته و 12 زخمی در پی داشته است .

آقای آخوندی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت : بر اساس خبرهای رسیده خانه های روستایی در 15 روستای توابع شهرستان های زیرکوه و قاین بر اثر زلزله تخریب شده یا خسارت دیده‌اند.

منازل قدیمی در روستاهای شهر زهان از توابع شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی بر اثر زلزله تخریب شده است.

فرماندار زیرکوه گفت: زمین لرزه 5/5 ریشتری ساعت 20 و 38 دقیقه دیشب در زهان شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی تا کنون 12 پس لرزه داشته است.

آقای فلاحتی افزود : خبرهایی از تخریب خانه‌های قدیمی در روستاهای شاج، زردان، حسین آباد و شیرگ (shirg) از توابع شهر زهان رسیده است که هنوز از جزئیات و میزان خسارت های وارده اطلاعات دقیقی در دست نیست.
12 گروه امداد و نجات هم به محل زلزله خراسان جنوبی اعزام شدند .

آقای شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت : 6 گروه از قاین ، 3 گروه از بیرجند ، یک گروه از اسدیه ، یک گروه از حاجی آباد و یک گروه از سربیشه به مناطق زلزله زده قاین اعزام شدند .

زمین لرزه ای به بزرگی 5/5 ریشتر ساعت 20 و 38 دقیقه دیشب 25 کیلومتری زهان شهرستان زیرکوه و 42 کیلومتری قاین در خراسان جنوبی را لرزاند.

کد خبر 193481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز