همشهری‌آنلاین: رئیس کل سازمان خصوصی سازی 30 آذر را آخرین مهلت تکمیل فرم‌های سهام عدالت اعلام کرد و از دریافت طلب 1640 میلیارد تومانی سهام عدالت از شرکت‌ها خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، محمدرحیم احمدوند از همه دارندگان دعوت نامه توزیع سهام عدالت خواست تا پایان ماه جاری فرم ها را به شرکت های تعاونی شهرستانی ارائه دهند.

معاون وزیر اقتصاد همچنین از راه کاری جدید برای تخصیص حدود 8 هزار میلیارد تومان سهام عدالت به حدود 8 میلیون خانوار ایرانی و کارگر فصلی و ساختمانی خبر داد و گفت: این طرح و اجرای آن کاری بزرگ با اهداف مقدسی مانند توسعه مالکیت، توزیع مناسب‌تر درآمد و آشنا کردن عامه مردم با سهامداری و حضور در بازار سرمایه آغاز شده است و مدیران قبلی سازمان خصوصی‌سازی به همراه سایر مسئولان زحمات زیادی برای آن کشیده‌اند.

احمدوند تاکید کرد : چند مسئله وجود دارد تا این پرونده شیرین با نتیجه مثبتی بسته شود و تا پایان سال گذشته حدود 45 میلیون دعوتنامه میان 6 دهک از 75 میلیون فرد ایرانی توزیع شد که 41 میلیون و 600 هزار دعوتنامه تکمیل و به شرکت‌های سهام عدالت تحویل داده شده است.

وی گفت: 40 میلیون و 500 هزار فرد سهامدار نهایی شده‌اند.

احمدوند افزود : طبق آخرین مصوبه شورای عالی اصل44 مقرر شده است تا 30 آذر به آن دسته از دارندگان دعوت‌نامه سهام عدالت مهلت داده شود که تاکنون به هرعلتی برای تکمیل دعوتنامه و تحویل مراجعه نکرده‌ اند و در پایان آذر پرونده تخصیص سهام عدالت با هر تعداد افرادی که دعوت‌نامه‌های مربوطه را تحویل داده‌اند ، بسته می‌شود.

وی گفت این موضوع به همه شرکت‌های تعاونی و سرمایه‌گذاری‌های استانی هم اعلام شده است تا به همه شهرها و روستا اطلاع رسانی کنند که فکر می کنم حدود 500 هزار فرد دیگر به این تعداد اضافه شود.

احمدوند اظهار داشت : علاوه بر نهایی کردن ثبت‌نام سهام عدالت، نکته بعدی مربوط به شرکت‌های تشکیل دهنده سبد سهام عدالت است تا بعد از اینکه تعداد نهایی مشمولان و دارندگان سهام عدالت مشخص شد و فرآیند ارزیابی و قیمت‌گذاری شرکت‌های سرمایه‌پذیر به اتمام رسید، به تناسب شرکت های سرمایه‌گذاری استانی، سهام تخصیص داده شود.

وی گفت : نکته دیگر مربوط به چگونگی آزادشدن سهام عدالت است و طبق ماده 100 قانون برنامه پنجم توسعه از سال 87 به بعد توزیع سود میان دارندگان سهام عدالت ممنوع بوده است و سودهای دریافتی باید برای اقساط به خزانه واریز شود ، بنابر این به اندازه اقساطی که واریز شده و با در نظر گرفتن تخفیف 50 درصدی دو دهک اول، امکان آزاد شدن بخشی از سهام عدالت وجود خواهد داشت. البته مشروط به اینکه شرکت های سرمایه‌گذاری استانی وارد بازار سهام شوند تا سهام آزاد شده در اختیارشان گذاشته شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت : حضور در بورس یا فرابورس این شرکت‌ها هم تقریبا نهایی و اساسنامه‌هایشان پذیرفته شده که به اتمام مراحل کارشناسی برای افزایش سرمایه نیاز است و به محض ورود این شرکت ها به بازار سهام و متناسب با اقساط واریزی و در نظر گرفتن تخفیف‌ها، اقدام به آزادسازی سهام خواهیم کرد.

کد خبر 194279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز