جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

پس از گذشت یکسال از توقف ثبت‌نام متقاضیان سهام عدالت کارگری و اعلام دریافت تقاضای بیش از 3میلیون کارگر در فازاول طرح و حذف سامانه از پرتال وزارت تعاون، کار و رفاه، گفته می‌شود قرار است واگذاری سهام عدالت به 100 هزار کارگر آغاز شود.

بورس

به گزارش مهر، واگذاری سهام عدالت به کارگران به‌عنوان آخرین قشر اجتماعی مشمول دریافت سهام، اقدامی بود که با راه‌اندازی سامانه ثبت نام از متقاضیان دریافت این سهام از واپسین روزهای سال 89 آغاز شد.پس از آن نیز حدود 2ماهی از سال گذشته امکان ثبت نام کارگران متقاضی دریافت سهام عدالت فصلی و ساختمانی (طبق تقسیم بندی‌های صورت گرفته) به‌عنوان متقاضیان فاز اول در این سامانه وجود داشت و پس از آن به‌دلیل آنچه اتمام مهلت اولیه ثبت نام و آغاز بررسی‌ها از آن نام برده شد، سامانه غیرفعال شد و در آن صرفا امکان ورود افرادی که از قبل اقدام به ثبت نام کرده بودند وجود داشت.

طبق پیش‌بینی‌ها و اظهارات مقامات کارگری نیز قرار بود ابتدا در یک دوره زمانی مشخص کارگران فصلی و ساختمانی امکان ورود به سامانه و ثبت نام را پیدا کنند و پس از آن کارگران قراردادی و رسمی بتوانند با ورود به این سامانه اقدام به ثبت نام کنند.
متأسفانه پس از یک دوره کوتاه از امکان ثبت نام کارگران و غیرفعال شدن سامانه اعلام شد که بیش از 3 میلیون نفر توانسته‌اند از طریق سامانه ثبت نام سهام عدالت کارگران تقاضاهای خود را به ثبت برسانند و چیزی حدود 600 هزار نفر به‌دلیل آنچه تکراری بودن و دریافت سهام عدالت از روش‌های دیگر عنوان شد، به‌عنوان ردشدگان فازاول ثبت نام‌ها نام برده شدند.

متأسفانه باید گفت با تاخیرهای فراوانی که در سال‌های گذشته در مورد واگذاری سهام عدالت به کارگران صورت گرفت و پس از آن نیز طی چند مرحله واگذاری و لزوم برنامه‌ریزی آن مورد تأکید رئیس‌جمهور قرار گرفت، بازهم تاکنون نتیجه اقدامات منجر به واگذاری سهام عدالت به کارگران نشده است.

برخی از مقامات کارگری اعلام کردند هنوز تکلیف سایر گروه‌هایی که به‌اصطلاح توانسته‌اند از سهام عدالت برخوردار شوند مشخص نیست و طرح، امروز مانند آنچه ابتدا از آن نام برده می‌شد دنبال نمی‌شود و بسیاری از افرادی که برگه‌های سهام را در اختیار دارند نتوانسته‌اند حتی یک مرحله نیز سود دریافت کنند.

با این حال ابوالفضل فتح‌اللهی با تأکید بر اینکه تاخیرهای فراوان و پاسخگو نبودن سازمان خصوصی‌سازی‌ در ماه‌های پس از ثبت نام کارگران برای دریافت سهام عدالت باعث به‌وجود آمدن سؤالات فراوانی در این زمینه شده است، گفت: واگذار نشدن سهام عدالت به کارگران باعث سؤالات فراوان آنها از نمایندگان کارگری در این‌باره شده است.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، افزود: پیگیری‌های زیادی نیز در این خصوص انجام دادیم و حتی از طریق واسطه و مستقیم نیز با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه گفت‌وگو و مذاکره انجام دادیم.فتح‌اللهی ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی اقدامات برای آغاز واگذاری سهام عدالت به 100هزار کارگر در جریان بوده و قرار است این اقدام در ماه‌های ابتدایی سال‌جاری انجام شود.او تأکید کرد: می‌توان گفت تاکنون آنچه صورت گرفته صرفا ثبت نام گروهی از کارگران بوده که نهایتا نیز منجر به واگذاری برگه‌های سهام به آنها نشده است.

کد خبر 165055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز