همشهری آنلاین: ناسالم شدن دوباره هوای تهران، مراسم پرحاشیه معرفی نیکزاد در پست جدیدش، سفر امید زندگانی به غزه، خداحافظی خلیل عمرانی، تصویب کلیات طرح حذف کنکور 92، فوت یک دانش آموز شین آبادی، سومین کارت زرد مجلس به دولت و ... سرخط اخبار یکشنبه 19 آذر ماه است.

هوای تهران دوباره ناسالم شد

فارس: هوای تهران در حال حاضر برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد. بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت آلاینده‌های دی اکسید گوگرد و ذرات معلق 2.5 میکرون نسبت به روز گذشته افزوده و از میزان غلظت آلاینده‌های منواکسیدکربن، ازون و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون کاسته شده است. بر این اساس میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط ناسالم برای افراد حساس است.

«تودیع و معارفه» بدون حضور مقام برکنار شده

مراسم معرفی سرپرست جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که 7 ماه مانده به پایان دولت دهم صورت گرفت، در حالی عنوان مراسم «تودیع رضا تقی‌پور و معارفه علی نیکزاد» را به خود گرفته بود که این برنامه بدون حضور تقی‌پور وزیر برکنار شده ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

مسعود فقیه هنرمند پیشکسوت تئاتر درگذشت

مهر: مسعود فقیه هنرمند تئاتر و روزنامه‌نگار پیشکسوت، یکشنبه 19 آذر ماه پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در بیمارستان امام حسین (ع) درگذشت. مسعود فقیه در سال 1314 در تهران به دنیا آمد و از سال 1332 با تحصیل در هنرستان هنرپیشگی کار تئاتر را در کنار همدوره‌ای اش علی نصیریان آغاز کرد و به بازیگری تئاتر در گروه آناهیتا به سرپرستی مصطفی اسکویی، گروه پازارگاد به سرپرستی حمید سمندریان و گروه محمدعلی جعفری پرداخت.

امین زندگانی با "شمشیر و اژدها" به غزه می‌رود

مهر: محمدرضا اسلاملو، کارگردان فیلم مستند داستانی "شمشیر و اژدها" از آغاز فیلمبرداری این اثر در نوار غزه خبر داد و گفت: امین زندگانی بازیگر اول "شمشیر و اژدها" است. این فیلم نگاهی به امدادهای غیبی دارد و ارتباط آن با غزه از همین جاست که امداد غیبی پدیده‌ای است که در هشت سال دفاع مقدس و جنگ سی و سه روزه غزه نیز به وضوح دیده شد.

خلیل عمرانی درگذشت

خلیل عمرانی، شاعر پیشکسوت پس از طی یک دوره بیماری صبح امروز در 48 سالگی در بیمارستان قلب تهران درگذشت. مراسم تشییع پیکر مرحوم خلیل عمرانی صبح دوشنبه 20 آذر ماه از مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش به سمت حوزه هنری برگزار می‌شود.

کلیات طرح حذف کنکور 92 تصویب شد

مهر: حسین توکلی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از تصویب کلیات طرح حذف کنکور 92 در برخی از کد رشته‌ محل های تحصیلی دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور و غیرانتفاعی غیر دولتی خبر داد.

تمدید قرار بازداشت مهدی هاشمی

مهر: محمود علیزاده طباطبائی، وکیل مهدی هاشمی از تمدید قرار بازداشت موکلش از سوی قاضی پرونده خبر داد و گفت: قاضی رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی پس از پایان قرار بازداشت موکلم، این قرار را برای دو ماه دیگر تمدید کرد. موکلم همچنان در زندان اوین است و تحقیقات از او ادامه دارد. او هفته گذشته با مادر و همسر خود ملاقات داشت.

یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده پیرانشهر فوت کرد

مهر: یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده در آتش‌سوزی کلاس درس دبستان روستای «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر، عصر امروز بر اثر شدت جراحات در ناحیه ریه فوت کرد. بر اثر حادثه آتش‌سوزی کلاس درس دبستان انقلاب اسلامی روستای شین‌آباد از توابع پیرانشهر استان آذربایجان غربی، 28 دانش‌آموزان دختر کلاس چهارم دبستانی مصدوم شدند که یکی از دانش‌آموزان به دلیل شدت جراحات در ناحیه ریه دچار مشکل شد و درگذشت.

سومین کارت زرد مجلس به دولت

فارس: وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی یکشنبه 19 آذر ماه مجلس، اولین کارت زرد خود را از بهارستان‌نشینان دریافت کرد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه 19 آذر ماه، سؤال حسن کامران، فاطمه آلیا و زهره طبیب زاده نوری از وزیر آموزش و پرورش مبنی بر «علت عدم استخدام و جذب معلولانی که در آزمون استخدامی سال 89 وزارت آموزش و پرورش قبول شدند« را مورد بررسی قرار دادند. پس از ارائه توضیحات حاجی بابایی و ارائه توضیحات فاطمه آلیا به عنوان نماینده سؤال‌کنندگان؛ در نهایت وکلای ملت با 98 رأی موافق، 87 ردی مخالف و 21 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در صحن اعلام کردند که از توضیحات حاجی بابایی قانع نشدند.

بر این اساس حاجی بابایی هم اولین کارت زردش از مجلس نهم دریافت کرد و کابینه احمدی‌نژاد سه اخطاره شد. پیش از این نمایندگان مجلس به وزیر اقتصاد و وزیر ورزش و جوانان هم کارت زرد داده بودند.

کد خبر 193843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز