همشهری آنلاین: آغاز به کار گردهمایی روسای دانشگاه‌های جهان اسلام، ابلاغ قانون توقف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به احمدی‌ن‍‍ژاد، بازگشت عصار به اجرا و لعیا زنگنه به تئاتر، تستی شدن آزمون دکتری دانشگاه آزاد، رسیدن ایده پارک بانوان به البرز، آغاز توزیع شیر در مدارس سراسر کشور و ... سرخط اخبار شنبه 18 آذر ماه است.

سرود «مرگ بر اسرائیل» ساخته شد

فارس: «اسفندیار قره‌باغی» خواننده سرود «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» از ساخت سرود «مرگ بر تو ای اسرائیل» خبر داد و گفت: کار آهنگسازی و خوانندگی سرود «مرگ بر تو ای اسرائیل» به پایان رسیده است و برای پخش از رسانه ملی تحویل خانه سرود انقلاب اسلامی وابسته به موسسه اوج قرار داده شده است.

18 آذر؛ دلار 3000 تومان

فارس: نرخ دلار روز شنبه 18 آذر ماه در بازار تهران 3000 تومان و سکه طرح جدید یک میلیون و 220 هزار تومان قیمت‌گذاری شد. همچنین سکه طرح قدیم یک میلیون و 205 هزار تومان، نیم سکه 610 هزار تومان، ربع سکه 315 هزار تومان و سکه گرمی 170 هزار تومان به فروش می‌رسید.

گردهمایی رؤسای دانشگاه‌های جهان اسلام آغاز به کار کرد

فارس: گردهمایی رؤسای دانشگاه‌های جهان اسلام با حضور 45 رئیس دانشگاه از کشورهای اسلامی در دانشگاه شریف آغاز به کار کرد. در این گردهمایی رؤسای دانشگاه‌های جهان اسلام در مورد توسعه آموزش عالی در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی و وضعیت آموزشی و پژوهشی این دانشگاه‌ها به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

لاریجانی قانون توقف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را به احمدی‌نژاد ابلاغ کرد

فارس: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی شنبه 18 آذر قانون توقف اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در سال 1391 را برای اجرا به محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کشورمان ابلاغ کرد.

عصار پس از دو سال به صحنه اجرا باز می‌گردد

ایسنا: حبیب صبور، مدیر برنامه‌های علیرضا عصار از برگزاری کنسرت این هنرمند موسیقی پاپا بعد از ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: در نظر داریم پس از ایام محرم و صفر با یک اجرای کاملا متفاوت و جدید به روی صحنه برویم و پس از گذشت حدود دو سال کنسرت برگزار خواهیم کرد. قصد داریم اجرای جدید را با موضوعات جدید به روی صحنه ببریم. ترکیبی از آلبوم «محتسب»، آلبوم جدید و ۳۰ درصد از قطعات قدیمی در این اجرا شنیده خواهد شد.

«لعیا زنگنه» پس از 11 سال دوری، به تئاتر بازمی‌گردد

فارس: فرشاد منظوفی‌نیا، کارگردان نمایش «شب بخیر کوچولو» گفت: نمایش «شب بخیر کوچولو» نوشته حسن عابدی است که در مرحله بازخوانی متون جشنواره تئاتر فجر به طور قطعی پذیرفته شد. در این نمایش امید زندگانی و لعیا زنگنه پس از سال‌ها دوری به تئاتر بازمی‌گردند، به طوری که آخرین تجربه لعیا زنگنه به سال 80 و بازی در نمایش «مرا ببوس» مربوط می‌شود.

آزمون دکتری دانشگاه آزاد تستی شد

فارس: ناصر اقبالی، رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: آزمون دکتری امسال دانشگاه آزاد برای نخستین بار تستی برگزار می‌شود.

پارک بانوان از تهران به البرز رسید

فارس: عباس زارع، مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از احداث و بهره‌برداری دو پارک مختص بانوان در کرج خبر داد و به احداث نخستین پارک بانوان در کرج با نام باغ جهان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این پارک استقبال بسیار خوبی از سوی بانوان انجام شد لذا با توجه به نیاز دو پارک مختص بانوان دیگر در دو منطقه مهرشهر و پارک چمران راه‌اندازی خواهد شد.

طالقانی سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای شد

فارس: محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان طی حکمی محمدرضا طالقانی را به عنوان سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای منصوب کرد.

قالیباف برنده نشان برگزیده دومین کنگره کارگزاران روابط عمومی شد

مهر: نشان ویژه دومین کنگره جهانی کنگره کارگزاران مسلمان روابط عمومی به محمدباقر قالیباف شهردار تهران اهدا شد. دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی از صبح شنبه 18 آذر ماه در تالار وحدت تهران آغاز شده است.

کشف بزرگترین محموله مواد مخدر پس از انقلاب

مهر: سردار دکتر حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از کشف بزرگترین محموله مواد مخدر به وزن 11 تن در یک درگیری 36 ساعته با قاچاقچیان پس از انجام 18 روز کار عملیاتی خبر داد و گفت: بزرگترین محموله مواد مخدر به وزن 11 تن و 39 کیلوگرم پس از انقلاب در عملیات اطلاعاتی و عملیاتی که 18 روز به طول انجامید در هنگ مرزی جکیگور در استان سیستان و بلوچستان ضبط شد. از این مقدار 10 تن و 693 کیلوگرم تریاک و مابقی ماده مخدر حشیش است.

کیت تشخیص هویت رونمایی شد

مهر: سردار علی مجیدی، فرمانده بهداری نیروی انتظامی گفت: برای اولین بار موفق شدیم کیت تشخیص هویت را که تنها در اختیار سه کشور بود، بسازیم.

ایران و آذربایجان تفاهم‌نامه مرزی امضا کردند

ایسنا: با حضور سردار احمد گراوند، جانشین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و ژنرال تقی اف، جانشین مرزبانی جمهوری آذربایجان، تفاهم‌نامه همکاری مرزی بین دو کشور امضا شد. بر اساس این تفاهم‌نامه دو کشور متعهد شدند تنش‌های احتمالی را برطرف و همکاری‌های مرزی را تقویت کرده و در مسیر گسترش روابط روزافزون گام بردارند.

معافیت خریداران نفت ایران 6 ماه دیگر تمدید شد

ایسنا: وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی که سند دیگری دال بر شکست تحریم‌ها علیه ایران است، 9 کشور وارد‌کننده نفت ایران را به مدت 180 روز دیگر از تحریم‌های مالی خود معاف کرد. وزارت امور خارجه آمریکا کشور‌های چین، هند، مالزی، کره جنوبی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ترکیه و تایوان را به دلیل کاهش واردات نفت از ایران به مدت 180 روز دیگر از این تحریم‌ها معاف کرد.

بر اساس قانونی که در سال 2011 در آمریکا به امضاء رسید، موسسات مالی کشورهایی که از تحریم‌های مالی آمریکا معاف نشده باشد، در صورت تجارت نفت با ایران از سیستم بانکی آمریکا محروم خواهند شد. این معافیت‌ها هر شش ماه مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

توزیع شیر در مدارس سراسر کشور از شنبه آغاز شد

ایرنا: وحید کیارشی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: توزیع شیر از شنبه 18 آذر ماه در مدارس سراسر کشور آغاز شد. توزیع شیر در مدارس استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، شهر تهران، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و گیلان از 18 آذر ماه انجام شد.

کد خبر 193699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز