همشهری آنلاین: نیروهای مسلح مصر در سایه حوادث کنونی این کشور بیانیه‌ای صادر و طی آن بر حمایت از ملت و حفظ وحدت تاکید کرد.

بیانیه ارتش مصر در خصوص شرایط کنونی این کشور

به گزارش فارس به نقل از پایگاه الشروق، نیروهای مسلح مصر با انتشار بیانیه‌ای بر موارد زیر تاکید کرد:

1- ملت بزرگ مصر که با انقلاب مسالمت‌آمیز خود در 25 ژانویه 2011 همه جهانیان را بهت‌زده کرد و فرصت را از همه کسانی که به دنبال منحرف کردن مسیر مسالمت‌آمیز انقلاب بودند، گرفت اکنون قادر است با آگاهی و درایت به بیان مسالمت‌آمیز دیدگاه خود به دور از هر گونه خشونتی که کشور در حال حاضر شاهد آن است، ادامه دهد.

2- گزینه گفت‌و گو بهترین گزینه و تنها راه دستیابی به توافق برای محقق کردن منافع کشور و شهروندان است و عکس آن ما را در تونل تاریک که نتایج فاجعه‌آمیزی به همراه دارد، وارد خواهد کرد و ما نیز هرگز اجازه آن را نخواهیم داد.

3- نهاد نظامی دائما از ملت بزرگ مصر حمایت می‌کند و نسبت به وحدت صفوف حریص است و وحدت جزء اصلی ساختار ملی و خاک مقدس مصر است و این موضوع نیز در جریان حوادث بزرگ که مصر طی سال‌ها با آن مواجه بوده، ثابت شده است و در همین راستا ما بر حمایت از گفت‌وگوی ملی و روند دمکراسی جدی و خالصانه درباره مسائل و نقاط مختلف تاکید می‌کنیم تا به این ترتیب به توافق برای ایجاد وحدت در میان همه اقشار ملت دست یابیم.

4- اختلاف برادران مصری درباره دیدگاه و رویکردهای سیاسی و حزبی امری است که پذیرش و درک آن ساده است اما رسیدن اختلافات به حد درگیری و برخورد فیزیکی امری است که باید از آن دوری کرد و ما دائما سعی داریم از آن عبور کنیم و به تفاهم بین همه شرکای وطن برسیم.

5- عدم دستیابی به توافق و استمرار درگیری هرگز به نفع هیچ طرفی نیست و بهای آن را کل کشور پرداخت خواهد کرد و در همین راستا شایسته است که ما کاملا نسبت به اتفاقات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و تحولات حساس، هوشیار باشیم تا اینکه در ارزیابی‌ها و محاسبات اشتباه گرفتار نشویم به گونه‌ای که نتوانیم نیازهای ضروری برای حل بحران کنونی را از اصول استراتژیک مبتنی بر قانون و اصول دموکراسی که بر سر آن به منظور حرکت به سمت آینده توافق کردیم، تمییز دهیم.

6- نیروهای مسلح مصر با آگاهی و انضباط در طول تاریخ به محافظت از امنیت و صلح و ثبات کشور و شهروندان پایبند بوده و همچنان به آن پایبند است با این حال از مسئولیت ملی خود برای حفظ منافع عالی کشور و تامین و حفاظت از اهداف حیاتی، تاسیسات عمومی و منابع شهروندان بی‌گناه آگاه است و در همین راستا از سربازان و افسران شریف نیروهای مسلح که خالصانه و با صداقت به مسئولیت تامین امنیت این کشور عزیز مبادرت می‌ورزند، قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 193694
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز