همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر شمار واحدهای مسکونی موجود در کشور 400 واحد بیشتر از تعداد خانوارهای موجود است

به گزارش مهر، علی نیکزاد در حاشیه بهره برداری از هفت هزار و 11 واحد مسکونی مهر آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در کشور 21 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی وجود دارد، این درحالی است که تعداد خانوارهای کشور 21 میلیون و 200 هزار خانوار است.

وی با بیان اینکه این امر یک رکورد توسط دولت نهم و دهم به شمارمی‌رود تاکید کرد: این موضوع برای نخستین بار در طول 60 سال اخیر در کشور روی داده است.

نیکزاد در ادامه یادآور شد: در حالی کشور با مازاد مسکن مواجه است که در سال 85 برای 17 میلیون و 500 هزار خانوار کشور، 15 میلیون و 800 هزار واحد مسکونی وجود داشت.

وزیرراه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه از سال 85 تا سال 90 بیش از پنج میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در کشور احداث شده است اعلام کرد: از این تعداد چهار میلیون 220 هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی احداث شده‌اند.

به گفته نیکزاد در سالجاری نیز تاکنون یک میلیون و 750 هزار واحد مسکن مهر در کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به دستور وزیر مسکن و شهرسازی یک واحد آموزشی شش کلاسه در جوار واحدهای مسکن مهر بوکان احداث خواهد شد.

در ادامه بهره برداری از واحدهای مسکونی مهر در استان علی نیکزاد به منظور جبران بخشی از نیازهای فضای آموزشی در واحدهای مسکن مهر این شهرستان دستور داد ساخت یک مدرسه تا اواخر آذرماه جاری در این شهرستان آغاز و پیش از پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

واحدهای مسکن مهر شهرستان بوکان در مجموع یکهزار و 550 واحد را شامل می‌شود که تاکنون 500 واحد آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

واحدهای مسکن مهر این شهرستان که در قالب 19 تعاونی در حال ساخت است هم اکنون از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وزیر مسکن و شهرسازی به منظور افتتاح 7 هزار واحد مسکن مهر به آذربایجان غربی سفر کرده است.

کد خبر 193673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز