گروه سیاسی: آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران گفت که کجای منطق عقلا این را می‌پذیرد که از یک سو تحریم‌ها را علیه کشوری افزایش بدهید و از سویی دست مذاکره دراز کنید.

مراجع

دست دراز کردن برای دوستی کار بسیار احمقانه‌ای است؛ اگر راست می‌گویید حداقل بخشی از تحریم‌ها را بردارید. وی در درس خارج فقه خود افزود: اینها تا سر عقل نیایند نمی‌توانند حقوق حقه مردم ایران و ملت‌های دیگر را بدهند؛ تا زمانی که حماقت در آنها وجود داشته باشد، نا آرامی‌ها همچنان در جهان وجود خواهد داشت. این مرجع تقلید در ادامه خطاب به مسئولین تصریح کرد:

باید با قوت، قدرت و وحدت، کشور را پیش ببریم. نمی‌دانم چرا برخی از مسئولین هر روز حرف جدیدی می‌زنند و نمی‌خواهند فضا آرام باشد! وی افزود: باید در مقابل دشمن متحد و منسجم باشیم. اختلافات نه به نفع شما و نه به سود مملکت است. حرف‌های تفرقه‌انگیز را کنار بگذارید تا نتیجه آن عاید همه شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی نیز با اشاره به اعتراف وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر حضور حق‌مدارانه ایران اسلامی در جهان، گفت: امروز ندای حق طلبانه ایران اسلامی در جای جای جهان شنیده می‌شود و همین مسئله باعث شده که وزیر خارجه آمریکا بگوید هرکجا که می‌روم سخن از ایران است.

کد خبر 193472
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز