گروه اقتصادی: مجلس شورای اسلامی برای پیگیری روند ارسال بودجه سال آینده و جلوگیری از بروز تأخیرات و مشکلات سال‌های گذشته، مأمور ویژه‌ای تعیین کرد.

به گفته عزت‌الله یوسفیان ملا، یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با فارس، ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، مأموریت پیدا کرده که پیگیر ارسال لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس باشد. به گزارش همشهری، دیروز آخرین مهلت قانونی برای ارسال لایحه بودجه سال 92به مجلس بود که ارائه نشد و به این ترتیب تأخیر دولت در ارسال بودجه آغاز شد.

در سال‌های اخیر دولت هیچ‌گاه در مهلت قانونی لایحه بودجه را به مجلس ارائه نکرده که این مسئله مشکلاتی را در روند بررسی و اجرای بودجه به همراه داشته است؛ به‌گونه‌ای که در دو سال اخیر بودجه به‌صورت ناقص و دودوازدهم در مجلس تصویب شده است. آثار این مسئله در سال‌جاری و سال گذشته در افزایش با تأخیر حقوق کارمندان دولت و مشکلات اعتباری طرح‌های عمرانی خود را نشان داد. در این راستا احمد توکلی نماینده تهران با اشاره به اینکه برخی برای ارائه لایحه بودجه سال92 قصد معطلی دارند، گفت: همانند دیگر کارهای دولت، این کار هم به این صورت است؛ عده‌ای نمی‌خواهند کشور را درست اداره کنند.

توکلی به فارس گفت: قانون برنامه پنجم توسعه کل کشور به‌عنوان بهترین چارچوب است و این کار لوث مسئولیت می‌شود. تهیه و تنظیم بودجه توسط دولت انجام می‌شود و سپس به وسیله نمایندگان مجلس بررسی خواهد شد. در همین حال یکی از اعضای کمیسیون صنایع از احتمال ارائه لایحه بودجه ۹۲ به مجلس در یکشنبه هفته آینده خبر داد.

کد خبر 193455
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز