همشهری آنلاین: تورنمنت چهارجانبه تونس با برتری جودوکاران کشورمان به پایان رسید.

Judo

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، این رقابت‌ها با حضور جودوکاران الجزایر، لیبی، ایران و کشور میزبان به صورت انفرادی برگزار شد که جودوکاران کشورمان در چهار وزن موفق به کسب عنوان نخست شده و در سه وزن در جای دوم ایستادند.

تمامی جودوکاران کشورمان در حالی روی تاتامی مسابقات تونس حاضر شدند که اعضای سفارت ایران به همراه خانواده‌های خود با حضور در سالن مسابقات ملی‌پوشان کشورمان را تشویق کردند.

در این پیکارها و در وزن 60- کیلوگرم 11 جودوکار حضور داشتند که وحدانی با سه پیروزی و یک شکست مقابل نماینده الجزایر در جای دوم ایستاد. در این وزن قاسمی با دو پیروزی و یک شکست به کار خود پایان داد.

در وزن 66- کیلوگرم 9 جودوکار به روی تاتامی رفتند که نوری‌زاده ابتدا یک تونسی را شکست داد و مقابل دومین حریف خود از تونس نتیجه را واگذار کرد. محرمی، دیگر نماینده این وزن ابتدا حریفی از الجزائر را شکست داد و سپس به نماینده تونس باخت.

در وزن 73- کیلوگرم الیاس علی‌اکبری و سعید مولایی در میان 9 جودوکار با شکست رقبای خود به دیدار نهایی راه یافتند که مولایی به احترام علی‌اکبری دست وی را در بازی نهایی بالا برد تا این فینال کاملا" ایرانی برگزار نشود.

در وزن 81- کیلوگرم نیز 7 جودوکار حضور داشتند که به صورت دوره‌ای مسابقات خود را برگزار کردند که امیر قاسمی‌نژاد با سه پیروزی مقابل حریفان تونسی، الجزائری و لیبیایی در جای نخست ایستاد. در این وزن شیری نوکنده‌ای دو برد و یک باخت به دست آورد.

در وزن ٩٠ کیلوگرم محمد جمالی با سه برد مقابل جودوکاران لیبی، تونس و الجزائر اول شد.

جواد محجوب، نماینده کشورمان در وزن 100- کیلوگرم چهار حریف خود از تونس و الجزائر را با امتیاز ایپون شکست داد تا فنی‌ترین جودوکار این مسابقات معرفی شود.

در وزن 100+ کیلوگرم ابراهیم قجر با دو پیروزی و یک شکست در جای دوم ایستاد.

رئیس فدراسیون جودوی تونس، آرش میراسماعیلی، نایب رئیس فدراسیون جودوی کشورمان، جمعی از مسئولین وزارت ورزش تونس این مسابقات را از نزدیک به تماشا نشستند.

به نفرات برتر این مسابقات دیپلم قهرمانی اهداء شد. قرار است چهارشنبه هفته جاری این مسابقات به صورت تیمی برگزار شود.

همچنین از سوی فدراسیون جودوی تونس از سفیر جمهوری إسلامی ایران با لوح سپاس و هدایاییً قدردانی شد.

 

کد خبر 192981
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز