همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت مسکن توسط پیمانکاران ایرانی در کشورهای دیگر گفت: بعضی می‌گویند شما چرا در سوریه خانه می‌سازید اما به ما خانه نمی‌دهید؟ من خانه نمی‌سازم بخش خصوصی به عنوان سازنده در دیگر کشورها وارد می‌شود که برای کشور ارز آوری دارد و مفید است.

ایسنا نوشت: علی نیکزاد در حاشیه بازدید از واحدهای مسکونی در حال ساخت شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران گفت: در سال 1385، 17.5 میلیون خانوار و 15.8 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود داشت و این رقم طبق آمار مرکز آمار در سال 1390 به 21.2 میلیون خانوار با 21.6 میلیون واحد مسکونی رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 400 هزار واحد مازاد بر تعداد خانوار در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای مسکونی بیانگر این نیست که حتما هر خانوار یک واحد مسکونی دارند. تعدادی از خانه‌ها خالی هستند.

نیکزاد با یادآوری آنکه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به دنبال آن هستیم تا از خانه‌های خالی مالیات اخذ کنیم گفت: ماهانه برای 95 هزار تا 110 هزار واحد مسکونی در کشور پروانه صادر می‌شود که خوشبختانه یا متاسفانه 25 هزار واحد آن در تهران است.

به گفته نیکزاد هر روزه در تهران در مناطق 22 گانه بارگذاری می‌شود و در حال ساخت و ساز هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی پنج سال گذشته 5.8 میلیون واحد مسکونی توسط دولت و بخش خصوصی ساخته و تحویل شده است، گفت: اگر فکری برای خانه‌های خالی شود عرضه و تقاضا به یک نسبت خواهند رسید.

به گفته این عضو کابینه دهم دولت با توجه به سرعت پیش روی ساخت و ساز مسکن در کشور در شش ماهه اول سال آینده 890 هزار واحد مسکونی کار آسانی است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار کرد: تعهد دولت در 4 میلیون و 120 هزار واحد که ثبت نام و ساخت آنها آغاز شده است در نیمه نخست سال آینده محقق می شود.

وی با اشاره به ساخت مسکن توسط پیمانکاران ایرانی در کشورهای دیگر گفت: بعضی می‌گویند شما چرا در سوریه خانه می‌سازید اما به ما خانه نمی‌دهید؟ من خانه نمی‌سازم بخش خصوصی به عنوان سازنده در دیگر کشورها وارد می‌شود که برای کشور ارز آوری دارد و مفید است.

نیکزاد در پایان خاطرنشان کرد: ایران در بخش ساختمان توان ورود به کشورهای منطقه و نیز قابلیت ساخت در کشورهای آمریکای جنوبی و به طور مثال ونزوئلا را دارد و این کار را انجام می‌دهد.

کد خبر 192765
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز