چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

نهاوند: واگذاری مجتمع‌های مسکن مهر شهر نهاوند به متقاضیان که قرار بود در دهه فجر سال گذشته انجام شود هنوز محقق نشده و متقاضیان این واحدها هم‌اکنون سرگردان تصمیمات آشفته برخی مدیران شده‌اند.

مسکن مهر

به گزارش مهر، مردمی که سال‌ها رؤیای خانه‌دار‌شدن را در ذهن خود نگه داشته بودند، با حرف‌های مسئولان و امیدهای آنان عزم خود را برای خانه‌دار‌شدن جزم کردند و از هر تلاش و کوششی برای فراهم‌کردن شرایط اولیه ثبت‌نام مسکن مهر دریغ نکردند و روزها را به انتظار نشستند تا روزی در مسکن شخصی خود آسایش و راحتی را تجربه کنند. اما تعداد زیادی از مردم که با هزاران زحمت توانسته‌اند مبلغی را به‌عنوان سهم‌آورده جمع کنند امروز سرگردان تصمیمات آشفته برخی مدیران شده‌اند و اطلاع دقیق و قابل باوری در راستای زمان واگذاری مسکن مهر ندارند.

22بهمن90؛ وعده وفا نشده

این در حالی است که پیش‌تر مسئولین مربوطه وعده داده بودند که مسکن مهر نهاوند در بهمن‌ماه 90واگذار می‌شود اما نه‌تنها واگذار نشده بلکه این وعده نزدیک به یک‌سال به تعویق افتاده است. طرح مسکن مهر در ابتدا در قالب بند «د» تبصره شش قانون بودجه سال ۱۳۸۶ آغاز شد و سپس بر مبنای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، به‌صورت پیوسته در دستور کار قرار گرفت.مبنای اصلی مسکن مهر بر این امر مبتنی است که ارزش زمین، بخش قابل توجهی از هزینه تمام‌شده مسکن را به‌خود اختصاص می‌دهد. اما در میان این همه هیاهوی رسانه‌ای آنچه واقعیت دارد این است که تأخیر در تحویل مسکن مهر به متقاضیان و عدم‌تعهد پیمانکاران در اجرای قانون موجب سردرگمی صاحبان مسکن مهر نهاوند شده است.

تجمع متقاضیان مقابل فرمانداری

سردرگمی صاحبان این واحدهای مسکونی به حدی رسید که در مقابل فرمانداری این شهر برای بیان خواسته‌هایشان جمع شدند و نیمه آبان‌ماه امسال با حضور در مقابل فرمانداری به بیان خواسته‌هایشان پرداختند. اعتراض متقاضیان مسکن مهر چند محور داشت یکی اینکه وعده مسئولین در واگذاری واحدهای مسکونی از 22بهمن سال گذشته تاکنون عملی نشده است و دیگر اینکه وضعیت امکانات اولیه این واحدها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب واحدها راه‌اندازی نشده است.

از سوی دیگر پیمانکار مربوطه با وجود اینکه عقد قرارداد منازل مسکونی مهر به چند‌ماه قبل و حتی سال گذشته مربوط است از افزایش سهم آورده به میزان سه‌میلیون تومان دیگر خبر داده و اعلام کرده اگر این مبلغ از طرف متقاضی پرداخت نشود حق استفاده از واحد مسکونی را نخواهد داشت. علی ظفری یکی از اعتراض‌کنندگان با بیان اینکه دیگر از وعده‌های مطرح شده در واگذاری مسکن مهر خسته شده‌ایم، گفت: 22بهمن سال قبل کجا و امروز کجا؟ وی صحبت خود را اینگونه شروع می‌کند که مسکن مهر در مکان‌هایی ساخته شده که چندان مورد علاقه مردم نیست و این خود مشکلی ایجاد کرده است. محمد ظفری یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر است. او که یک سال از ازدواجش گذشته است می‌گوید که در این یک سال به‌خاطر بد قولی مسئولین در تحویل منازل مسکونی مهر سه‌بار مجبور به تغییر خانه استیجاری شده است.

خانم معصومه سیفی نیز از این همه بد قولی و رفت‌وآمد خسته‌شده است، وی هم از پرداخت کل مبلغ مشخص شده در قرار داد سخن می‌گوید و معتقد است که در آماده‌سازی‌ منازل مسکونی مهر کوتاهی شده است. وی از مراجعه چندباره به فرمانداری و اداره راه و شهر‌سازی‌ می‌گوید که تا‌کنون بی‌نتیجه مانده است. وی می‌گوید که 10‌ماه است تمام اسباب و اثاثیه خود را جمع کرده و  در زیر زمین یکی از اقوام قرار داده‌ و در این مدت در منزل پدر و مادر شوهرش زندگی کرده و دیگر از این بلا تکلیفی خسته شده است.

کد خبر 192009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز