چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تصور کنید که پشت میز کارخود نشسته‌اید و در حالی که یک فنجان قهوه در دست دارید مشغول خواندن اخباری در رابطه با 13 مرگ طی چهار سال گذشته با نوشیدن نوشابه‌های انرژی‌زای با محتوای زیاد کافئین هستید. چه حسی به شما دست می‌دهد؟

به گزارش ایسنا،‌ طی سال گذشته بر اثر مصرف نوشابه انرژی‌زای با محتوای زیاد کافئین، در ایالات متحده پنج تن جان خود را از دست دادنده‌اند. آیا باید مصرف این نوشابه‌ها را متوقف کنیم؟ بد نیست درباره سوءمصرف کافئین و میزان مصرف مجاز روزانه آن بیشتر بدانیم.

دکتر دیویس،‌ محقق علوم تغذیه دانشگاه کالیفرنیا در این باره گفته است که برای افراد سالم، زنان غیرحامله و افراد بالغ، میزان مصرف مجاز روزانه کافئین 400 میلی‌گرم توصیه می‌شود که این میزان برای کودکان و نوجوانان بسیار بسیار کمتر از این رقم و حتی ممنوع است.

به گفته محققان مصرف بیش از این میزان می‌تواند منجر به تحریک اعصاب، تندخویی، بی‌خوابی، تکرر ادرار، ناراحتی معده، تحلیل استخوان‌ها و ضربان غیرعادی قلب شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که یک لیوان قهوه با حجم حدود 470 میلی‌لیتر،‌330 میلی‌گرم کافئین دارد که این میزان کافئین وحشتناک است. چرا که برخی از ما در روز دو یا سه لیوان قهوه میل می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اینترنتی "ریدرز دایجست" محققان موسسه "یو-کال" بیش از مصرف قهوه‌، درباره مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا هشدار می‌دهند. چرا که این نوشیدنی‌ها دارای مواد افزودنی بیشتری نظیر تارین،‌ گوآرانا،‌ جین سینگ و میزان بسیاری شکر است.

در نتیجه واکنش‌های نامساعد در قبال مصرف این گونه نوشیدنی‌ها به ویژه در هنگام مصرف به همراه دیگر داروها به اوج خود می‌رسد.

 

کد خبر 192630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز